logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۲۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بحران استان زنجان:

آتش سوزی مراتع طارم با 600 نفر نیروی امدادی مهار شد/ وقوع 66 مورد آتش سوزی مراتع امسال در استان زنجان

آتش-سوزی-مراتع-طارم-با-600-نفر-نیروی-امدادی-مهار-شد-وقوع-66-مورد-آتش-سوزی-مراتع-امسال-در-استان-زنجان

مدیرکل بحران استان زنجان در مورد اطفای حریق در مراتع طارم گفت: آتش سوزی گسترده ای که در منطقه طارم ایجاد شده بود با حضور 600 نفر نیروی امدادی مهار شد.

توحید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آتش سوزی در منطقه بادامستان اتفاق افتاده بود اظهار کرد: با بررسی های اولیه علت آتش سوزی انسانی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میزان آتش سوزی و وسعت آن بعد از بررسی کارشناسان منابع طبیعی اعلام خواهد شد بیان کرد: متاسفانه علت بیشتر آتش سوزیها در استان زنجان انسانی بوده و در برخی موارد غیرعمدی و گاها نیز عمدی انجام می شود.

مدیرکل بحران استان زنجان همچنین در مورد علت استفاده از عملیات بالگردی در اطفای حریق در این آتش سوزی بیان کرد: بالگردی که در استان زنجان مستقر بوده بیشتر برای عملیات امداد نجات است و در این عملیات باید از بالگرد مخصوص که برای اطفای حریق که دارای تجهیزات خاص بوده استفاده شود که در آتش سوزیهای گسترده این هماهنگی انجام می شود تا از تهران اعزام شود.

وی بیان کرد: در این آتش سوزی بالگرد نمی توانست کارایی داشته باشد و تنها راه مقابله با پیشروی آتش نیروی انسانی بود ولی در صورت نیاز به بالگرد این هماهنگی برای حضور در عملیات اطفای حریق انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

وقوع آتش سوزی گسترده در مناطق صعب‌العبور طارم

سلیمی افزود: همه نیروهای امدادرسان در عملیات اطفای حریق همکاری بسیار خوبی داشتند و با کمک 600 نفر توانستیم آتس سوزی تا ساعت 2 شب مهار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط منطقه به دلیل صعب العبور بودن باعث شد عملیات اطفای حریق به سختی انجام شد و حتی از کپسول های آتش نشانی و حمل آن در منطقه مشکل بود و اطفای حریق تنها را آتش کوب ها انجا شد گفت: در این عملیات سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و نیرویهای مردمی و همچنین شهرداریها همکاری بسیار خوبی را داشتند.

مدیرکل بحران استان زنجان عنوان کرد: 150 نفر نیرو نیز از شهرداری زنجان در عملیات اطفای حریق حضور داشتند و همه نیروهای ستاد بحران در این عملیات حضور داشتند.

وی افزود: این آتش به نوعی مانوری هم برای نیروهای امدادی شد و نیروهای خود را محک زدند و آسیب شناسی هم صورت گرفت.

سلیمی با اشاره به اینکه امسال آتش سوزی در مراتع استان زیاد داشتیم و دو مورد آتش سوزی بزرگ داشتیم که یکی ابتدای تابستان در ماهنشان بود و دومین نیز این آتش سوزی بود عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 107 مورد حادثه در استان زنجان ثبت شده که 66 مورد آتش سوزی در مراتع استان بود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع 17 مورد آتش سوزی در مراتع اتفاق افتاده بود ولی در 6 ماهه امسال 66 مورد بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر