logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۲۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر جهادکشاورزی:

تشدید مبارزه با قاچاق چوب در کشور/ قاچاق چوب در کشور افزایش یافته است

تشدید-مبارزه-با-قاچاق-چوب-در-کشور-قاچاق-چوب-در-کشور-افزایش-یافته-است

معاون وزیر جهادکشاورزی از افزایش قاچاق چوب در سطح کشور نسبت به سال گذشته گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی تجهیز شده و مبارزه با این معضل در سطح کشور افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; خلیل آقایی امروز در جمع خبرنگاران در مورد قاچاق چوب اظهار کرد: در این مورد متاسفانه صنایع وابسته کمتر نسبت به واردات چوب از خارج کشور اقدام کردند و به صلاح است صنایع وابسته به چوب واردات چوب را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: از این صنایع درخواست داریم در کنار فعالیتهای خودشان به بحث زراعت چوب هم بپردازند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه از کسانیکه در کار زراعت چوب فعالیت دارند مورد حمایت قرار می‌دهیم افزود: مساعدتهای لازم دولت در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قیمت چوب به دلایل مختلف افزایش یافته است بیان کرد: کسانی هستند که میخواهند از راه نامشرق و غیرقانونی درآمد کسب کنند در حوزه قاچاق چوب فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اجرای پروژه های آبخیزداری استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی

آقایی افزود: قاچاق چوب همیشه در طول تاریخ وجود داشته و این گرانی چوب یک مقدار بحث قاچاق را تشدید کرده و به همین دلیل یگان حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با این معضل تجهیز شدند.

وی عنوان کرد: بیشتر قاچاق چوب در سطح جنگل‌های هیرکانی انجام می‌شود که بحث حفاظت در این جنگل‌ها از یک میلیون هکتار به کل جنگل‌های هیرکانی افزایش افزایش می‌یابد و این حفاظت به مناقصه گذاشته شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: شدت مبارزه با قاچاق چوب در کشور افزایش یافته و این موضوع را نیز قبول داریم که میزان قاچاق چوب در کشور نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: امیدواریم با افزایش حفاظت‌ها در سطح کشور بتوانیم جلو قاچاق چوب را بگیریم و براین مشکل فائق آییم.

آقایی با اشاره به اینکه در سطح کشور تمام استانهای درگیر در موضوع قاچاق چوب در شمال و حاشیه شمال ماهی نبوده که قاچاق چوب وجود نداشته باشد و همه محموله‌های قاچاقی که توقیف شده تشکیل پرونده شده است.

وی در مورد موضوع مطرح شده از قاچاق درختان بلوط افزود: یک زمانی این موضوع مطرح شد ولی در واقع قطع درختان بلوط بود بحث قاچاق نبود و بحث قاچاق واقعیت نداشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر