logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۶۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان:

راه اندازی موکب زنجان در مرز خسروی ضروری است/ اعلام آمادگی50 دستگاه کامیون برای اعزام به عراق

راه-اندازی-موکب-زنجان-در-مرز-خسروی-ضروری-است-اعلام-آمادگی50-دستگاه-کامیون-برای-اعزام-به-عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: با توجه به شمار زائران زنجانی برای عبور از مرز خسروی و برای ارائه خدمات بهتر، ضروری است موکبی در این منطقه راه اندازی شود.

ذبیح الله بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;اظهار داشت: محل های استقرار موکب های استان زنجان در کشور عراق مشخص شده و قرار است امسال 20 موکب در این کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه یک موکب استان در شهر سامرا مستقر می شود، افزود: سه موکب نیز در مسیر نجف به کربلا راه اندازی می شود.

این مسئول از برپایی سه موکب در کربلا و دو موکب در کوفه خبرداد و گفت: 9 موکب نیز در نجف اشرف برای خدمات رسانی مطلوب به زائران برپا می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه ماموریت استان زنجان برای شهر نجف تعریف شده است،افزود: امسال در شهرهای مختلف عراق زنجانی ها به زائران خدمات رسانی می کنند.

بابایی با اشاره به اعزام تیم های متعدد خواهران و برادران برای جمع آوری نذورات مردمی به روستاها، افزود: ثبت نام از کامیون های سنگین برای ارسال مرسوله به عراق آغاز شده و تا کنون 50 دستگاه آمادگی اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه خادمان نیز هزینه های خود را پرداخت می کنند، بیان داشت:بارگیری وسایل مورد نیاز موکب ها از 18 مهر ماه سال جاری انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: سه دستگاه نانوایی نیز برای پخت نان به کشور عراق اعزام می شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به کمک 140 میلیون تومانی شهرداری زنجان به ستاد اربعین استان، تصریح کرد: کانال اطلاع رسانی ستاد اربعین استان فعال شده است و جمع آوری نذورات نیز ادامه دارد.

این مسئول از خرید یک دستگاه سردخانه برای خدمات رسانی به زائران در عراق خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای حضور موکب ها در عراق انجام می شود.

وی از تعیین مسئول بهداشت و درمان ستاد اربعین استان زنجان خبرداد و گفت: جلسات متعددی با کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی برای خدمات رسانی بیشتر انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه مرز خسروی برای زنجان حیاتی است،افزود: راه اندازی موکب در این مرز موجب خدمات رسانی به مردم در داخل کشور می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر