logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۲۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

تعرضات به اراضی ملی گاوازنگ تعیین تکلیف می شود/ گاوازنگ به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود

تعرضات-به-اراضی-ملی-گاوازنگ-تعیین-تکلیف-می-شود-گاوازنگ-به-منطقه-نمونه-گردشگری-تبدیل-می-شود

فرماندار زنجان گفت: تعرضاتی به اراضی ملی منطقه گاوازنگ زنجان شده است که باید تعیین تکلیف شود.

رضا عسگری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از حوزه گردشگری منطقه گاوازنگ زنجان با وجود ظرفیت های بالایی که دارد استفاده ای که شایسته مردم زنجان باشد،نشده است.

وی با بیان اینکه گردشگرانی که به زنجان مراجعه می کنند از منطقه گاوازنگ بازدید می کنند،افزود: زیرساخت های خوبی در این منطقه فراهم شده است که متاسفانه بلا استفاده مانده و نیازمند اجرای کارهای ویژه است.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم این مجموعه با تحویل به شهرداری زنجان به سامان برسد، افزود: تعرضاتی به اراضی ملی این منطقه شده است که باید تعیین تکلیف شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه شخصیت های حقیقی و حقوقی در این تعرضات دخیل هستند، بیان داشت: دستگاه قضایی پیگیری موضوع را انجام می دهد که ضروری است دستگاه های متولی هم اقدامات لازم را انجام دهند.

عسگری برضرورت استفاده از همه ظرفیت های این منطقه تاکید کرد و گفت: وجود مزار شهدای گمنام و اجرای مراسم های باشکوه ملی و استانی از ظرفیت های این منطقه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر گاوازنگ به روستای امند نیز دارای مناظر زیبا و بکری است که می تواند فرصتی برای حوزه گردشگری باشد که در این زمینه نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.

این مسئول یادآور شد: باید دستگاه های اجرایی برنامه های مدون خود را در اختیار سرمایه گذاران با تسهیلات ویژه قرار دهند تا استقبال سرمایه گذاران افزایش یابد.

فرماندار زنجان با اشاره به پیش بینی برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت برای اجرای پروژه ها در این منطقه، یادآور شد: در کوتاه مدت تلاش داریم تا این شرایط را تثبت کنیم.

عسگری ادامه داد: در برنامه طرح های میان مدت به دنبال زدودن برخی نابسامانی ها در این منطقه هستیم و در بلند مدت نیز سرمایه گذاری های لازم برای اجرای طرح های مختلف جذب می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت، ایمنی و راه طرح های خوبی در این منطقه اجرا شده است، افزود:  ضروری است به وضعیت بهداشتی، ترافیکی و ایمنی این منطقه نیز رسیدگی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در طول سال از جمله برگزاری جشنواره ها و برنامه های متنوع فرهنگی در این منطقه روی می دهد که مردم استقبال خوبی دارند،خاطرنشان کرد: تلاش داریم این منطقه به عنوان سایت گردشگری با تقویم برنامه های فرهنگی و هنری معرفی شود.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: تبدیل این منطقه به منطقه نمونه گردشگری نیازمند برخی الزامات از جمله ثبت ملی و استفاده از ظرفیت و قابلیت های آن است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر