logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۲۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

ستاد مناسب سازی شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شود/ با اداراتی که به نامه های دبیرخانه مناسب سازی پاسخ ندهند، برخورد می شود

ستاد-مناسب-سازی-شهرستانها-به-ریاست-فرمانداران-تشکیل-شود-با-اداراتی-که-به-نامه-های-دبیرخانه-مناسب-سازی-پاسخ-ندهند،-برخورد-می-شود

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت مناسب سازی گفت: ستاد مناسب سازی سهرستانها به ریاست فرمانداران برگزار شود.

به گزارش موج رسا; مهرداد سلطانی در جلسه ستاد ساماندهی و پیگیری مناسب سازی با اشاره به برگزاری جلسات فصلی این ستاد اظهار کرد: این جلسات مسائل بسیاری را در بردارد و همیشه مطالبات ادارات و مردم از این جلسات بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در این چند سال کار های بسیارقابل توجهی انجام شده است و متناسب با آن کار های بر زمین مانده نیز زیاد است ابراز کرد: راه طولانی را در پیش داریم تا به سطح از توسعه یافتگی کشور های توسعه یافته برسیم و کار سنگینی است ولی کارهای انجام شده در سطح استان و شهر نیز کار های قابل توجهی است.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار اجرایی در راستای مناسب سازی بسیار سخت است خاطر نشان کرد: وظایف شهرداری ها به دلیل حضور در سر خط اجرا به مراتب سخت تر از ادارات دیگر است.

وی با اشاره به اینکه سوال می شود که آیا ما سیستمی حرکت می کنیم یا در کجا قرار داریم خاطر نشان کرد: تا به اینجا کار خوب پیشرفته است و ما در نقطه ای قرار داریم که از مرحله قانون گذاری عبور کرده ایم.

سلطانی با بیان اینکه ما تا به الان از مرحله تهیه ی چک لیست ها، تنظیم قوانین و مسائلی از این دست عبور کرده ایم افزود: بعد از این کار ما نظارت است و ما در بسیاری از مسائل ضعف داریم؛ در فهم موضوع و درک لزوم موضوع و در قوانین ضعف داریم ولی مادر این موضوع، این مرحله را پشت سر گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ما چک لیست و قوانین را داریم ولی ممکن است در اجرا به آنها عمل نشود و این ضعف، ضعف نظارتی است بیان کرد: این مسائل به تدریج قابل حل شدن است و اینها باید فرهنگ سازی شود.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه مناسب سازی و تغییر محل مطب پزشکان در حال انجام است ولی برخی از پزشکان همچنان در خصوص این مسائل مقاومت می کنند افزود: شبکه بهداشت و درمان ما رو به مناسب سازی است.

وی با اشاره به مدارس دانش آموزان با شرایط خاص خاطر نشان کرد: در مدارس کار پیش می ورد ولی سازمان نوسازی مدارس تا حد امکان باید تمامی مدارس را برای دانش آموزان آماده کند.

سلطانی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات را ما در اماکن عمومی استان داریم ابراز کرد: در فروشگاه ها و مراکز خرید و.. ما بیشترین مشکلات را داریم و قوانین ما هنوز همه موارد را پوشش نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه شاید نیاز  است برخی از مسائل را نباید قوانین ما پوشش دهند خاطر نشان کرد: برخی این مسائل را باید به عهده مردم و فرهنگ عمومی و مطالبات فرهنگی مردم گذاشت.

معاون استاندار زنجان با اشاره به برگزاری ستاد ساماندهی و پیگیری مناسب سازی شهرستان ها افزود: این ستاد ها حتما باید به ریاست فرمانداران برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ادارات به نامه های دبیرخانه ستاد مناسب سازی مانند گذشته پاسخ ندهند با این ادارات برخورد می شود ابراز کرد: در صورت عدم همکاری اداره ای با ستاد مناسب سازی به نهاد بالادستی ملی آن اداره و سازمان اطلاع داه می شود.

//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر