logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس خانه احزاب استان زنجان:

تمامی فعالیت‌های خانه احزاب در قالب نظام و قانون اساسی است/مردم به بهترین و مناسبت‌ترین برنامه رای دهند

تمامی-فعالیت‌های-خانه-احزاب-در-قالب-نظام-و-قانون-اساسی-است-مردم-به-بهترین-و-مناسبت‌ترین-برنامه-رای-دهند-

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: مردم به بهترین و مناسبت‌ترین برنامه رای دهند.

 

به گزارش موج رسا;  اکبر عباسی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمامی استانها در گذشته فاقد خانه احزاب بوده و اکنون نیز تعدادی این وضعیت را دارند، اظهار داشت: در جهت رویکردهای سیاسی و خرد جمعی وجود چنین ساختاری در همه استانها احساس می‌شد تا نخبگان و فعالان این عرصه زیر یک چتر قرار گرفته و در هدف‌گذاریها، تصمیم‌گیریها و تصمیم‌سازیها با یک هدف و ادبیات مشترک مشاهده شوند.

وی با بیان اینکه تشکیل خانه احزاب آرزوی همه احزاب بوده که خوشبختانه تحقق یافت، ابراز کرد: خانه احزاب استان زنجان در راستای ارتقا و گسترش فرهنگ حزبی، فعالیت‌های گروهی، تقویت تفاهم و همدلی بین احزاب و گروه‌ها برپایه منافع ملی، تقویت متقابل دولت و احزاب، تقویت اخلاق سیاسی در تمامی سطوح جامعه، کارآمدسازی احزاب موجود در استان، تقویت مردمسالاری دینی به منظور نیل به نظام سیاسی، ساماندهی افکار عمومی، شفاف‌سازی قواعد رقابت سیاسی، تشویق مردم برای مشارکت‌های سیاسی حول محور منافع ملی اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور استاندار زنجان، رئیس خانه احزاب کشور و رئیس مجمع نمایندگان استان راه‌اندازی شد.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه زنجان نخستین استانی بود که خانه احزاب در آن تشکیل شد، ابراز کرد: از بین احزاب و از طیف‌های مختلف با نظارت هیئت نظارت تشکیل شده ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از دو هفته اعضای هیئت رئیسه از بین ۹ نفر اصلی انتخاب شدند، گفت: در این جلسه بنده به عنوان رئیس خانه احزاب و آقایان رفیعی، مسلمی، قاسم‌پور و قنبری به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول، دوم، منشی و خزانه‌دار انتخاب شدند.

عباسی با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه به صورت دوره‌ای در مدت یک سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بنده که به عنوان اصولگرا برای ریاست این دوره خانه احزاب انتخاب شدم و سال بعد سلیقه دیگری انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه خانه احزاب استان قبل نوروز سال ۹۶ بیان کرد: در این جلسه سیاست‌ورزی اخلاق‌محور به عنوان راهبرد اصلی و اساسی پایه‌گذاری شد و هدف اساسی نیز پیگیری ایجاد و گسترش اخلاقیات در تمامی سطوح جامعه است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه تمامی تدابیر، اقدامات و فعالیت‌ها خانه احزاب در قالب نظام و قانون اساسی است به در پیش بودن دو انتخابات مهم نیز اشاره و اظهار داشت: اساس انتخاب بر رقابت بوده و فرصتی برای گفتمان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای احزاب و گروه‌ها تا مولفه‌ها و لیست‌های خود را به معرض انتخاب بگذارند، گفت: انتخابات فرصتی برای مردم  است تا از میان برنامه‌های ارائه شده بهترین و مناسبت‌ترین برنامه را انتخاب کنند.

عباسی تاکید کرد: با توجه به فضای موجود این فرصت برای احزاب سیاسی، کاندیداهای شورای شهر، ریاست جمهوری و برای مردم مهیا است.

وی با بیان اینکه مردم باید با ویژگی‌های کاندیداهای اصلح شورا و ریاست جمهوری آشنا باشند و سوابق افراد را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید این موضوع را بررسی کنند که آیا کاندیدای مورد نظر توان عملی کردن قولهای خود را دارد و همچنین برنامه‌های وی برای آن حوزه انتخابیه چیست.

رئیس خانه احزاب استان زنجان تصریح کرد: مردم با تحقیق و بررسی کاندیدای افرادی را در شورا و ریاست جمهوری انتخاب کنند که برای جامعه مفید باشند نه اینکه یک موجی ایجاد شود و همه سوار بر آن موج شوند.

وی گفت: امیدوارم مردم با حضور گسترده خود در پای صندوقهای رای نقش‌آفرینی کرده و برگ زرین دیگری نیز رقم بزنند و اعتقادم این است که امسال انتخابات باشکوه با مشارکت بالا خواهیم داشت.

عباسی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی خاطرنشان کرد: از زوایای مختلف می‌توان پیام معظم رهبری را بررسی کرد که تاکید بر قرار گرفتن مدیرت انقلابی در راس امور یکی از نکات فرمایشات ایشان است.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای حضور فیزیکی در زمان انقلاب نیست، افزود: انقلابی بودن به معنای انقلابی عمل کردن است و از طرفی باید اعتقاد به انقلاب و انقلابی بودن داشت.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه بسترهای تولید در استان ما مهیا است، ابراز کرد: حوزه‌های کشاورزی و صنعت استان زنجان در برای تولید مهیا است که اگر تولید انجام شود، مشکل اشتغال نیز خود به خود برطرف می‌شود.

عباسی ادامه داد: توصیه‌ای که به مردم داریم این است که از اجناس خارجی استفاده نکنند چرا که طبق فرموده مقام معظم رهبری یکی از مشکلات ما این است که همه ما به دنبال خرید کالای دارای برند هستیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر