logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۲۶۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

مستندات مربوط به پسماندهای روی را به محسنی‌اژه‌ای ارسال کردیم/ اجازه نمی‌دهیم، مشکلات زیست محیطی مردم خوب زنجان را دچار مشکل کند

مستندات-مربوط-به-پسماندهای-روی-را-به-محسنی‌اژه‌ای-ارسال-کردیم-اجازه-نمی‌دهیم،-مشکلات-زیست-محیطی-مردم-خوب-زنجان-را-دچار-مشکل-کند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مستندات مربوط به پسماندهای روی را به محسنی‌اژه‌ای ارسال کردیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه سفر آیت‌الله رئیسی خروجی و دستاوردهای بسیار خوبی برای استان داشت، اظهار کرد: در این سفر در حوزه قضایی با اعزام و بازدید هیئت‌های مختلف، ارائه راهکارها، احصا مشکلات و دستوراتی که در این حوزه برای کمبودهای کادر قضایی، اداری و امکانات و فضای فیزیکی صدر شد، دستاوردهای خوبی را برای استان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه 30 میلیارد تومان به استان برای رفع کمبودها اختصاص یافت، ابراز کرد: در بیرون از مجموعه دستگاه قضایی که استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد نیز تصمیمات خوبی اخذ شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال را به ریاست آیت الله رئیسی برگزار کردیم، عنوان کرد: بنده مشکلات عمومی استان را که مردم از آن رنج می‌بردند را قبلا احصا کرده بودم.

وی با اشاره به اینکه در مورد مسائل زیست محیطی دستورات خوبی صادر شد، خاطرنشان کرد: بنده در ماه نخست حضورم در استان در جلسه شورای اداری به مسئولان استانی تذکر دادم و در این سفر نیز باید خروجی مناسبی در این خصوص می‌گرفتیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی دستور تشکیل کارگروهی در زمینه مسائل زیست محیطی را صادر کردند، گفت: در این کارگروه باید مسئولان قضایی، استانداری و وزارتخانه مربوطه حضور داشته باشند که به نظرم تشکیل این کارگروه تصمیم منطقی بود.  

وی با اشاره اینکه ما نباید بگذاریم مردم خوب زنجان دچار مشکل شوند، افزود: مسئولان باید حواسشان جمع باشد که مردم زنجان لیاقت بهترینها را دارند و بنابراین نباید مشکلات زیست محیطی و یا هر مشکل دیگری آنها را رنج بدهد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ما نتیجه جلسات را به رئیس محترم قوه قضاییه ارسال خواهیم، اظهار کرد: در آنجایی که نیاز به تصمیمات کشوری دارد، رئیس محترم قوه قضاییه ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ما به پسماندهای روی از دو بعد نگاه می‌کنیم، بیان کرد: بدون اینکه اشتغال آسیب ببیند باید مشکلات مربوط به پسماندهای روی برطرف شود. این میراث تصمیمات غلط گذشته است که اکنون استان را درگیر خود کرده است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه گاهی پیگیریهای گذشته در این خصوص در جهت حل مشکل نبوده است، گفت: حدود 10 میلیون تن پسماند روی استان را درگیر خود کرده و انواع آلودگی‌ها را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بین دولت و بخش خصوصی در خصوص مالکیت پسماندها درگیری وجود دارد و پرونده تشکیل شده است، افزود: طبق دستور آیت الله رئیسی قرار شد در این دعوای دولت و بخش خصوصی معاون اول قوه قضاییه شخصا ورود کرده و این پرونده را تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ما تمام مستندات را به معاون اول محترم قوه قضاییه ارسال کردیم، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر