logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

میانگین-اجرای-طرح-هادی-روستایی-در-استان-زنجان-بالاتر-از-میانگین-کشوری-است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %45و در استان زنجان ۵۳/۸  است که در این زمینه عملکرد  استان بالاتر از میانگین کشوری است و می توان گفت طرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است.

صنعتی منفرد ادامه داد:  از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال گذشته، طرح هادی برای 697روستا تهیه شده و در 382 روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، ادامه داد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

صنعتی با اشاره به اینکه، در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: تأمين عادلانه امكانات از طريق ايجاد تسهيلات اجتماعي، توليدي و رفاهي، هدايت وضعيت فيزيكي روستا، ايجاد تسهيلات لازم جهت بهبود مسكن روستاييان و خدمات محيط زيستي و عمومي ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

این مسئول، ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال ، و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی واجتماعی کشور مفیدواقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

صنعتی منفرد با تاکید بر اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر