logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۲۵۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان:

اجرای طرح آماربرداری منابع آبی استان زنجان/ 20 گروه گشت و بازرسی در شرکت آب منطقه‌ای زنجان تشکیل شد

اجرای-طرح-آماربرداری-منابع-آبی-استان-زنجان-20-گروه-گشت-و-بازرسی-در-شرکت-آب-منطقه‌ای-زنجان-تشکیل-شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به تشکیل 20 گروه گشت و بازرسی در شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: این گروه ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی در حوزه  منابع آبی تشکیل شده است.

افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت گشت های حفاظت از منابع آب در استان زنجان اظهار کرد: با توجه به بحرانی بودن برخی از مناطق و دشت هاسی استان زنجان این اکیپ های فعالیت خود را در سطح استان زنجان افزایش دادند.

وی با اشاره به اینکه به نحوه عملکرد گروه های بازرسی در سطح استان زنجان بیان کرد: همه محدوده‌های مطالعاتی و دشت‌ها و همچنین رودخانه‌ها و سواحل دریاچه‌ سدهای تحت پوشش شهرستان‌های زنجان توسط این گروه ها تحت نظر قرار می گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه این گروه های در شهرستانهای سلطانیه، ایجرود، خدابنده، ابهر، خرمدره، طارم، ماهنشان و بخش انگوران فعال خواهند بود افزود: هدف از تشکیل این اکیپ‌ها، حفظ و حراست و جلوگیری از تخلفات کمی و کیفی کلیه منابع آب زیرزمینی و سطحی استان است.

بیشتر بخوانید:

آبهای زیرزمینی در دشت ابهر سالانه یک متر و 40 سانتی‌متر افت می‌کند

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این گروه های کنتورهای هوشمندی که در سطح استان نصب شده کنترل شده و از تخلفات احتمالی در این حوزه جلوگیری نیز جلوگیری می شود.

افشاری با تاکید و جلوگیری از حفاری غیرمجاز در سطح استان بیان کرد: کنترل و جلوگیری از تخلفات دستگاه‌های حفاری و جلوگیری از تخلفات مربوط به کلیه سدهای استان در استان افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: حفاظت از حدود بستر و حریم و جلوگیری از تخلفات مربوط به همه رودخانه‌های استان و به روز نمودن آمار و اطلاعات منابع آب از جمله مواردی است که با تشکیل این گروه ها در سطح استان مورد بررسی جدی قرار می گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: تسهیل در امور اطلاع رسانی و ایجاد همگرایی در بهره‌برداران در قالب برگه‌های شناسایی و آمار، از طریق انجام عملیات صحرائی و دفتری و بر اساس دستورالعمل چهارم طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب وزارت نیرو خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت 20 گروه گشت و بازرسی در سطح استان به منظور کنترل و بازرسی منابع آبی استان بیان کرد: از این تعداد 11 گروه در حوزه حفاظت از آبهای زیرزمینی فعالیت دارند.

افشاری با اشاره به اینکه یک گروه نیز در حوزه نظارت بر کنتورهای هوشمند فعالیت می کنند بیان کرد: یک گروه نیز در حوزه جلوگیری از حفاری های غیر مجاز نظارت دارند.

وی خاطر نشان کرد: یک گروه نیز حفاظت کیفی و محیط زیست و 1همچنین یک گروه دیگر نیز به عنوان ناظر در سطح استان فعال هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر