logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس قوه قضاییه:

300 میلیارد ریال برای رفع مشکلات استان زنجان اختصاص یافت/ هیچ کس اجازه دور زدن قانون را نخواهد داشت/ مشکلات ایجاد شده در خصوصی سازیها را بررسی می کنیم

300-میلیارد-ریال-برای-رفع-مشکلات-استان-زنجان-اختصاص-یافت-هیچ-کس-اجازه-دور-زدن-قانون-را-نخواهد-داشت-مشکلات-ایجاد-شده-در-خصوصی-سازیها-را-بررسی-می-کنیم
رئیس قوه قضاییه با اشاره به دستاوردهای سفر زنجان گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات استان زنجان زنجان اختصاص یافت.

به گزارش موج رسا; آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در پایان سفر یک روزه خود به استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره دستاوردهای این سفر اظهار کرد:  توفیقی حاصل شد در این ایام به استان زنجان سفر کنیم که از این جهت از خداوند شاکر هستیم

وی افزود: ۷ هیئت از روز گذشته در این استان عملکرد دستگاه قضایی را در استان بررسی کردند و از طرفی مسائل زندانها و بازرسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری، پزشکی قانونی و زندانها از اعتبارات قوه و اعتبارات استانی در نظر گرفته شد پیگیری خواهد ش، گفت: برخی از مشکلات شهرستان و استان با این مبالغ رفع خواهد شد.  

وی با اشاره اینکه کمبود نیروی انسانی و قاضی قرار شد پیگیری شود، عنوان کرد: این استان مردم با فرهنگ و خوبی دارد، در آمار بر روی برخی جرایم باید کار جدی صورت گیرد که عمده کار فرهنگی و پیشگیرانه است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: باید پرونده های ورودی را کاهش دهیم که از معلمان، سازمان های فرهنگی و دانشگاه می خواهم در کاهش ورود پرونده ها ما را کمک کنند تا آمار کاهش یابد.

وی با اشاره به موضوع زمین خواری در زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان زمین های کشاورزی و گردشگری دارد، مردم این استان پرتلاش و کاری هستند و مسئولان دنبال حل مسائل هستند، ما معتقدیم هر گونه تصرف به اراضی و ثروتهای عمومی باید پیشگیری شود، همچنین برخی ساخت و سازها خلاف قانون بوده که برخی توسط اشخاص و برخی تو دستگاه ها بوده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید خود را تابع قانون بدانند و در چارچوب قانون عمل کنند، گفت: تغییر کاربری ساز و کآر دارد که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه از دست اندازی به ثروت عمومی باید پیشگیری شود، عنوان کرد: اشخاص چه حقیقی و حقوقی باید از هرگونه تصرف غیرقانونی در بیت المال و اراضی کشاورزی پرهیز کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره اینکه موضوع پسماندهای  نگرانی برای محیط زیست است، افزود: هرگونه توسعه اقتصادی منوط به حفظ محیط زیست است که ظرف مدت کوتاه باید تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به زمین خواری کارگروهی با حضور مسئولان اجرایی و قضایی و نمایندگان وزرا تشکیل و ظرف یک ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نسبت به پرونده های دادگستری برخی بخشها به روز است و برخی بخشها باید کار شود که با کمک نیروی انسانی در مدت ۳ تا ۴ ماه شرایط را به روز کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان قضایی استان گزارشی از اقدامات انجام شده به مردم دهند، افزود: ما موافقیم زندانهای مرکز استان و شهرستانها اگر امکان انتقال به خلرج از شهر را دارند به خارج از شهر منتقل شود مثل زندان زنجان که نیاز است به خارج از شهر منتقل شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امیدواریم با همت مردم و مسئولان با مشارکت همه مردم شاهد اجرای عدالت باشیم، عنوان کرد: کسی اجازه دور زدن قانون را ندارد و همه باید در مقابل قانون خاضع باشند.

وی با بیان اینکه بنده سالها با روحیه، اخلاص و بصیرت و احساس مسئولیت مردم زنجان اگاهم، تصریح کرد: در هشتم و یازدهم محرم شاید کسی در زنجان خانه نماند یعنی نشانی غیر از اباعبدالله نبوده است و هرجا نیاز بوده در صحنه بودند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در دیدار با جمع روحانیون و برگزیدگان هم سخن اساتید، بسیج دانشجوی و اصناف را شنیدیم، گفت: اقشار مختلف مردم صحبت کردند و بنده عمدتا شنونده بودم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای اداری صدای کارآفرینان را شنیدم، عنوان کرد: کارگران روغن نباتی گله مندی از خصوصی سازی داشتند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: با توجه به گله مندی کارآفرینان و کارگران در این خصوصی سازی ها باید بازنگاهی شود جرا که قرار بود با خصوصی سازی رونق را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه موضوعات زنجان از دستور خارج نخواهد شد، افزود: موضوعات زنجان در اولین جلسه قوه قضاییه در مرکز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر