logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۲۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :

صفر تا صد تکنولوژیی منهدم کننده پهپاد آمریکایی توسط جوانان ایرانی ساخته شد/ آمریکا فرانسه را جلودار صحبت با ایران کرده که نباید فریبشان را بخوریم/ اگر تفکر فضا دادن به دشمن نبود، اقتصاد کشور بدون نفت اداره می‌شد

صفر-تا-صد-تکنولوژیی-منهدم-کننده-پهپاد-آمریکایی-توسط-جوانان-ایرانی-ساخته-شد-آمریکا-فرانسه-را-جلودار-صحبت-با-ایران-کرده-که-نباید-فریبشان-را-بخوریم-اگر-تفکر-فضا-دادن-به-دشمن-نبود،-اقتصاد-کشور-بدون-نفت-اداره-می‌شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان با فرهنگ عاشورا تنها راه پیروزی است و باید این مسیر را طی کنیم.

به گزارش موج رسا; محمد باقر قالیباف جمعه شب در مراسم یادواره شهدای شهرستان ابهر،ظهارداشت: حضرت امام‌خمینی (ره) فرمودند:"این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و این موضوع کاملا روشن است که ما از محرم و فرهنگ عاشورا شهادت را یاد گرفته ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) است، افزود: انقلاب ما بر مبنای فرهنگ عاشورا شکل گرفته است که نهضتی عقلانی،جامع،کامل و سراسر عشق است.

این مسئول بیان داشت: نهضت امام حسین (ع) ماندگار و جزو سنت های الهی است چرا که هر چه برای کسب رضای الهی باشد، ماندگار می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرند، افزود: امام همان موقع جواب کوبنده ای به یزید داد و این بیعت را نپذیرفت.

قالیباف جلوگیری از ادامه انحراف در جامعه را از دیگر دلایل نهضت امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه تنها 5 دهه از عمر اسلام گذشته بود اما دشمنان مسیر اسلام را تغییر می دادند.

این مقام مسئول بیان داشت: صبری که امام حسین (ع) پیش از وقوع عاشورا از دشمنان تحمل کرد، سخت تر از صبر روز عاشورا بود.

قالیباف با بیان اینکه امروز هم پیام عاشورا ساری و جاری است، افزود: امروز هم باید در تشخیص حق از باطل دقت کنیم چرا که اسلام همواره از جایی دچار آسیب شده است که مسیر درست تشخیص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی متحجران نیز امروز برداشت غلطی از وضعیت جامعه دارند، تصریح کرد:تفسیر امام راحل از اسلام ناب محمدی باید در جامعه ساری و جاری شود.

این مسئول انقلاب اسلامی را گره خورده با فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: قبل از وقوع واقعه کربلا ضد ارزش ها به ارزش در جامعه تبدیل شده بود.

قالیباف اصلاح امور جامعه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر دلایل قیام ابا عبدالله حسین (ع) دانست و گفت: امام حسین (ع) فرمودند من برای اصلاح امور جامعه قیام کردم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در کربلای امام حسین (ع) دارد و همه می دانیم که برای پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف باید هزینه داده و تسلیم ظالم نشویم.

این مقام مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی در برهه ای به پیروزی رسید که کشورها تنها می توانستند تابع بلوک غرب یا بلوک شرق باشند، در حالی که انقلاب مسیر جدیدی را پیمود.

قالیباف افزود: انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود که مردم با درک شعار عاشورا برای پیروزی آن تلاش کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز عنایت خداوند متعال شامل حال رزمندگان اسلام شد و با مقاومت و ایستادگی پیروزی های متعددی کسب شد، افزود: امروز هم یکپارچگی مسلمین با وجود همه مشکلات بیشتر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر چه برخی ها در روزهای سخت شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را سر دادند،اما اگر می دانستند که رزمندگان اسلام در سوریه جنگ را به نفع ایران تمام کردند، این شعارها را تکرار نمی کردند،افزود: امروز با همه سختی های طی شده نتیجه بزرگی را کسب کرده ایم.

وی گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان با فرهنگ عاشورا تنها راه پیروزی است و باید این مسیر را طی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید به دشمن اعتماد کنیم،افزود: اگر چه برخی ها با جوسازی و سفسطه ما را اهل جنگ خطاب می کنند اما باید بدانند که ما اهل جنگ نیسیتم همانطور که دوران دفاع مقدس نیز به ما تحمیل شد.

قالیباف ادامه داد: حرف ما این است که آمریکا دشمن ماست و بیش از 100 سال است که دست از دشمنی برنداشته است.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی آموزش و پرورش و خزانه کشور در اختیار آمریکا بود، افزود: آمریکا به هیچ وجه حاضر نبود تا موقعیت خود را به خطر اندازد.

این مقام مسئول گفت: ما نمی گوئیم با دشمن حرف نزنیم،حرف ما این است که نباید به دشمن اعتماد کنیم چرا که دیدیم این دولت به آمریکا اعتماد کرد و چه خیانتی متوجه کشور شد.

وی برضرورت مراقبت از نفوذ دشمن تاکید کرد و افزود: ما زمانی در این راه به پیروزی می رسیم که منافع ملی را خرج مسائل داخلی نکرده و آینده کشور، انقلاب و ملت را فدای مسائل کوتاه مدت و مقطعی نکنیم.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا فرانسه را جلودار صحبت با ایران کرده است، افزود: باید در برابر این فریب دشمن نیز آگاهانه عمل کنیم.

قالیباف برضرورت اعتماد به جوانان و اقتصاد کشور در برهه کنونی تاکید کرد و گفت: اگر تفکر فضا دادن به دشمن وجود نداشت باید امروز اقتصاد کشور بدون نفت اداره می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به  اتفاقات حوزه ارز، اظهار داشت: پریشانی در حوزه ارز با کنترل حل می شد که متاسفانه دولت در این زمینه دیر گام برداشت.

قالیباف افزود: مقاومت فعال در حوزه امنیت ملی و دفاع اتفاق افتاده است و به دشمنان نشان دادیم که با کسی شوخی نداریم و هر کس به کشور ما حمله کند پاسخش محکم است.

وی با بیان اینکه صفر تا صد تکنولوژیی که پهپاد آمریکا را منهدم کرد توسط جوانان ایرانی ساخته شده بود،افزود: بچه های ما با این روحیه ایستادگی نشان دادند که یک تنه در برابر دشمن ایستادگی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با منهدم کردن پهپاد آمریکایی همه کشورهای منطقه که دل به آمریکا خوش کرده بودند و آمریکا آنها را گاو شیرده می دانست،متوجه شدند که آمریکا نمی تواند از خود دفاع کند،افزود:چنین موفقیتی ناشی از اعتماد به جوانان و به کار گیری مقاومت فعال است.

قالیباف با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد هم ایستادگی فعال داشته باشیم تا برنامه را پیش برده و به دشمن اجازه ندهیم فعالیت های خود را انجام دهد، افزود:متاسفانه با یک ناکارآمدی در کشور مواجه هستیم که باید با حضور جوانان در صحنه کشور را به سوی موفقیت به پیش ببریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در فصل انتخابات، گفت: همانگونه که حضرت امام فرمودند:" مجلس در راس امور است" اگر می خواهیم اصلح انتخاب شود باید فعالانه در این انتخابات شرکت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ما نیازمند مجلس دیگر و نویی هستیم، بیان داشت: مجلسی نو مجلسی است که نماینده آن رای بگیرد و به وعده های خود عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس نو را مجلسی عنوان کرد که تصمیمات آن پشت درهای بسته اتفاق نیفتد و مردم بفهمند نماینده اشان در لوایح چه رایی داده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس نو مجلسی است که مردم از اموال و دارایی نمایندگان خبر دار شده و  نمایندگان به نفع مردم تصمیم بگیرند.

وی وظیفه مجلس را ریل گذاری و نظارت دقیق عنوان کرد و افزود: باید با اعتماد به جوانان انقلابی،آماده به کار، خلاق و پر تلاش مجلس دیگری آفریده شود.

این مسئول با بیان اینکه جوانان نباید منتظر تعارف شوند بلکه باید آتش به اختیار به میدان آمده و فرد مورد اعتماد را به مردم معرفی کنند،افزود: فضای مجازی هم فرصت مناسبی برای حضور جدی جوانان است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر