logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۲۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

شکوه عزاداری مردم زنجان جهانی شده است/اجرای مطلوب نذر نیابتی در زنجان

شکوه-عزاداری-مردم-زنجان-جهانی-شده-است-اجرای-مطلوب-نذر-نیابتی-در-زنجان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت:شور، شعور، احساس،عاطفه و شکوه عزاداری مردم زنجان جهانی شده است.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان،اظهارداشت:حدود ۱۴ قرن از واقعه عاشورا می گذرد،اما این واقعه هنوز علیرغم بسیاری از جنگ هایی که به مرور زمان فراموش می شود،به فراموشی سپرده نشده است.

وی گفت: آنچه در تاریخ نوشته شده است حادثه کربلا حداکثر دو ساعت پس از نماز ظهر به اتمام رسید.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن خود را پیروز جنگ می دانستند؛افزود: عرف جنگ اینگونه بود که سر سران را برای دریافت جایزه می بریدند چنانکه غارت اموال مغلوب نیز عرف بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آتش زدن خیمه ها جزو عرف جنگ نبود و نشان دهنده عمق کینه آنها نسبت به یاران امام حسین(ع)بود،افزود: اسب تاختن روی پیکر شهدا از دیگر جنایت ها علیه کربلاییان بود.
آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن در کربلا اجازه دفن شهدا را نداد و اسرا را به طرف کوفه حرکت داد.
وی با بیان اینکه این شور، شعور، احساس،عاطفه و شکوه عزاداری مردم زنجان جهانی شده است،افزود: همانگونه که حضرت زینب(س) ۱۴ قرن پیش وقتی از کربلا به سمت کوفه می رفتند، به امام سجاد(ع) گفت که شیعیان ما می مصایب ما را می گویند.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: لیاقت عزاداری امام حسین(ع) به ما ارزانی شده است که باید قدردان این لیاقت بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به زنجان و حضور وی در شورای عالی قضایی، بیان داشت: آستانه تحمل مردم زنجان پایین بوده و در نزاع زنجان سومین استان کشور است. 
آیت الله خاتمی بیان داشت: زنجان در دوران انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده و شهر غواصان دریا دل است.
وی با اشاره به اینکه زنجان در خصوص خیریه رتبه اول کشوری را داراست و شهر کریمان است،افزود: باید چنین روحیاتی بیشتر تقویت شود.
امام جمعه زنجان اجرای نذر نیابتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آلودگی ذبح احشام در خیابان بسیار زیاد است که با اجرای این طرح مسائل بهداشتی رعایت می شود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر