logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۲۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس قوه قضاییه:

اقتصاد فضای مجازی باید مورد توجه باشد/ صرف اعلام فساد کافی نیست

اقتصاد-فضای-مجازی-باید-مورد-توجه-باشد-صرف-اعلام-فساد-کافی-نیست

رئیس قوه قضاییه گفت: لقب شور و شعور حسینی برای مردم زنجان واژه به حقی است.

به گزارش موج رسا; آیت الله ابراهیم رئیسی امروز در دیدار علما،نخبگان و برگزیدگان استان زنجان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)،اظهار داشت: حقیقتا واژه شور و شعور حسینی برای مردم زنجان و استان شهید پرور واژه به حقی است.

وی ادامه داد: مردم زنجان به تدین، اخلاص و دلدادگی به دین و ارزش های  دین و ولایتمداری معروف زبانزد هستند.

این مسئول بیان داشت: خداوند متعال از برکت نام اباعبدالله همه ما را بهره مند کرده و برکات را بر این جمع و شهر و نظام نازل فرماید چرا که آنچه داریم به برکت نام مقدس امام حسین (ع) است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اینکه عدالت باید اجرا شود، ضروری است و تا کنون هیچ واژه ای  به این فراگیری و گستردگی بعد از توحید وجود نداشته است.

آیت الله رئیسی افزود: عدالت امر بسیار مهم و محوری بوده و اگر بخواهیم در خصوص آن تعریف ارائه کنیم می توان کتاب ها نوشت و سخن ها گفت.

وی افزود: نویسندگان و فرهیختگان بسیاری در این زمینه نوشته و آثار بسیاری را ارائه کرده اند، اما بحث ما میدان اجرای عدالت است که چگونه باید عدالت را اجرایی کرد.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: امیر المومنین (ع) به بشریت آموخته است که عدالت امری شدنی است و به ما تکلیف شده است که علاوه بر امام مسلمین که از ملکه عدالت برخورد است کسانی که به نام نظام خدمت می کنند باید عادل باشند تا مردم کامیاب شوند.

آیت الله رئیسی افزود: امروزه استفاده از افراد شایسته ضروری است چرا که استفاده از افراد غیر شایسته خسارت هایی را ب جامعه و کشور تحمیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید نظام مالی و بانکی به نحوی اصلاح شود که افراد نتوانند جرم کنند و تلاش قوه قضاییه اصلاح ساختارهاست.

این مقام عالی قضایی بیان داشت: انچه برای همه موضوعیت دارد منویات مقام معظم رهبری  و گفتمان غالب باید گفتمان امام و رهبری باشد اگر این اتفاق افتد اجرا در عمل را شاهد خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اینکه عدالت باید اجرا شود،ضروری است و تا کنون هیچ واژه ای  به این فراگیری و گستردگی بعد از توحید وجود نداشته است.

آیت الله رئیسی افزود: عدالت امر بسیار مهم و محوری بوده و اگر بخواهیم در خصوص آن تعریف ارائه کنیم می توان کتاب ها نوشت و سخن ها گفت.

وی افزود: نویسندگان و فرهیختگان بسیاری در این زمینه نوشته و آثار بسیاری را ارائه کرده اند، اما بحث ما میدان اجرای عدالت است که چگونه باید عدالت را اجرایی کرد.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: امیر المومنین (ع) به بشریت آموخته است که عدالت امری شدنی است و به ما تکلیف شده است که علاوه بر امام مسلمین که از ملکه عدالت برخورد است کسانی که به نام نظام خدمت می کنند باید عادل باشد تا مردم کامیاب باشند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: توجه به قانون می تواند بهترین شاخص برای اجرای عدالت باشد و هر گونه فساد و رابطه ناسالم نقض عدالت و خدشه وارد کردن به این واژه است.

آیت الله رئیسی  زمین را ثروت ملی عنوان کرده و بر ضرورت نگهداری و بهره برداری صحیح از آن تاکید کرد و گفت:دست اندازی به ثروت های ملی  خلاف عدالت است .

وی گفت:  حافظان این ثروت باید از دست اندازی به منابع طبیعی ،خاک و هوا  جلوگیری کرده و با افراد سوداگر و متخلف برخورد کنند.

این مقام مسئول برضرورت پیشگیری از تخلفات تاکید کرد و گفت: اگر پیشگیری می شد الان کار بی زحمت بود.

آیت الله رئیسی از تشکیل کارگروهی با حضور مسئولان اجرایی و قضایی خبرداد و گفت: باید در موضوع باغ شهرها با همگان برخورد شود که اولویت ما هم جلوگیری از تصرفات آتی است مردم باید در جریان اجرای قانون قرار گیرند.

وی با بیان اینکه کارخانجات و شرکت هایی که به عنوان خصوصی سازی واگذار شده است بررسی شده و می شود و گزارشات ارائه می شود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت:  امروز  در امر رسیدگی به مفاسد باید  همه بخش ها باید سهم داشته باشند.

وی امر به خوبی ها و نهی از زشتی ها  را روحیه و حس مبارکی عنوان کرد و گفت:  این حس مباید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد که پشتوانه ارزشمندی برای مبارزه با فساد است.

آیت الله رئیسی گفت: در قوه قضائیه اولویت پرونده های روی میز  و پرونده هایی که در ذهن مردم ایجاد دغدغه کرده است مورد توجه است.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: صرف اعلام هیچ مشکلی را حل نمی کند و اعتماد مردم به عنوان پشتوانه مورد توجه قرار خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت استفاده از  ظرفیت های کشور  تاکید کرد و گفت: اقتصاد،اشتغال در  فضای باید مورد توجه باشد.

وی برضرورت توزیع عادلانه ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید تولید در کشور رونق یابد.

این مقام عالی قضایی خاطرنشان کرد: از هنرهای زبانزد این استان صنعت و صنعتگری است و باید برای نسل های آتی حفظ شود حمایت از صنعتگران و کارآفرینان باید به شکل قانونی و قضایی و اجرایی انجام شود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: باید تولید کننده در اولویت تسهیلات بانکی باشد چرا که صرف سخن گفتن حمایت انجام نمی شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه میزان سیر پرونده در دادگستری باید به مردم ارائه شود،افزود: گاهی با پرونده های سنگین در تهران و برخی مراکز استان ها مواجه هستیم اما در زنجان این موضوع نیست.

این مسئول با اشاره به لزوم صلاحیت داشتن بیان داشت: کسی که برای قضاوت صلاحیت نداشته باشد برای وکالت هم صلاحیت نخواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه گفت: فرار مالیاتی از ناحیه افرادی که درآمدهای کلان دارند قابل قبول نیست و این موضوع در دستور کاراست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر