logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۲۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون:

آیین نامه شیوه مبارزه با مگس زیتون نیاز به بازنگری دارد/ مشکل تسهیلات حمایتی نهالستانهای زیتون برطرف شد

آیین-نامه-شیوه-مبارزه-با-مگس-زیتون-نیاز-به-بازنگری-دارد-مشکل-تسهیلات-حمایتی-نهالستانهای-زیتون-برطرف-شد

رئیس شورای ملی زیتون ایران از حل مشکل تسهیلات حمایتی نهالستانهای زیتون در زنجان خبرداد و گفت: بانک کشاورزی حمایت خود را از سرمایه گذاران این حوزه اعلام کرده است.

مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت باغات زیتون استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر باغات زیتون در استان زنجان وضعیت خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال در مدت چند ماه شرایط آب و هوایی برای رشد مگس زیتون مساعد بود ولی بعدها این شرایط تغییر کرد و از طرف دیگر اقدام به موقع کشاورزان با حمایت جهادکشاورزی جلو رشد آفت گرفته شد افزود: براساس براورده های انجام شده امسال نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت چون بخشی از باغات طارم به مرحله باردهی رسیدند و همچنین شرایط هوایی امسال بسیار مساعد بود.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه امسال حال روز باغات زیتون بسیار خوب است عنوان کرد: در حال حاضر موضوعی که در بحث مبارزه با آفت مگس زیتون مطرح است شیوه مبارزه بوده که مشکل داریم که این مشکل استانی نیست باید توسط وزارت کشاورزی حل و فصل شود و باید آیین نامه ابلاغ شده بازنگری شود.

وی از حل مشکل ارائه تسهیلات توسط نظام مهندسی کشاورزی به گلخانه داران کشت نهال زیتون افزود: این مشکل تقریبا 99 درصد برطرف شده و نظام مهندسی نیز تغییراتی در دستورالعمل ابلاغی انجام دادند و همچنین با نهالستانهای زیتون همکاری حداکثری را داشتند.

عباسی با اشاره به اینکه تغییر در دستورالعمل در سطح کشور ایجاد شده بود که متاسفانه برخی از ادارات در استان زنجان تبعیت نمی کردند عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که نظام مهندسی کشاورزی انجام داد این مشکل تقریبا در استان برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

زحمت برای زیتون کاران، سود برای دلالان

وی بیان کرد: بعد از این گلخانه های تولید نهال می توانند از تسهیلات حمایتی در توسعه کارشان در تامین نهال مورد نیاز داخل استان و همچنین به منظور صادرات به سایر استانها استفاده کنند و با روندی که در نظر گرفته شده می توان در آینده برای صادرات نهال زیتون به خارج از کشور برنامه ریزی کرد.

وی در مورد سقف تسهیلات ارائه شده به نهالستانهای زیتون ابراز کرد: سقفی برای تسهیلات هنوز در نظر گرفته نشده و بستگی به وسعت و طرح سرمایه گذار دارند و کسانیکه تمایلی برای سرمایه گذاری در ایجاد گلخانه تولید نهال زیتون دارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با اشاره به اینکه مشکل صدور مجوز نیز برطرف شده است افزود: بانک کشاورزی همم حمایت خود را از سرمایه گذاران این حوزه نیز اعلام کرده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر