logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۴۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار خدابنده:

افشار و بزینه رود با مشکل جدی تامین آب مواجه هستند/مهاجرت معکوس در خدابنده محرز است

-افشار-و-بزینه-رود-با-مشکل-جدی-تامین-آب-مواجه-هستند-مهاجرت-معکوس-در-خدابنده-محرز-است

فرماندار خدابنده گفت: در دوبخش افشار و بزینه رود مشکل تامین آب شرب بسیار بالا است.

ایوب بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات تامین آب شرب در شهرستان خدابنده، اظهار کرد: در دو بخش افشار و بزینه رود مشکل تامین آب شرب بسیار بالا است.

وی با اشاره به مجتمع یسارعون در بخش افشار ابراز کرد: با ایجاد این مجتمع در بخش افشار اقدام به آب رسانی برای 21 روستا از بستر رود خانه قزل اوزن انجام می شود.

فرماندار خدابنده با اشاره به فعالیت مجتمع یسارعون افزود: با فعالیت مجتمع یسارعون و ارتقای سیستم آبرسانی به 21 روستا بخش افشار باعث افزایش مهاجرت معکوس در این بخش می شود.

وی با اشاره به روستای چریکلی خاطر نشان کرد: طی چندین سال قبل 5 خانواده دراین روستا ساکن بودند ولی الان به همت دولت و خدمات ارائه شده بیش از 50 خانواده در روستای چریکلی ساکن هستند.

بیگدلی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم امکانات اولیه را برای روستاییان فراهم کنیم مهاجرت معکوس با سرعت بالایی اتفاق می افتد، افزود: تامین آب شرب، گاز رسانی به روستا ها، ارتقای سطح بهداشت عمومی و... اگر برای مردم در روستا ها فراهم شود با توجه به شرایط ویژه ای که در ایران حاکم است، مردم تمایل دارند در روستا ها زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش روستانشینان یعنی تبدیل شدن مردم از مصرف کننده صرف به تولید کننده، خاطر نشان کرد: این کار باعث افزایش و رونق تولید می شود.

فرماندار خدابنده با اشاره به شعار سال ابراز کرد: زمانی شعار سال محقق خواهد شد و تولید رونق پیدامی کند که روستا ها تقویت شوند و مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه کمک به اقتصاد مقاومتی بیشتر در روستاها می تواند اتفاق بیفتد، افزود: در حوزه تولید غلات، تولید دام و طیور و به طور کلی کشاورزی بیشتر درروستا می توانند کمک حال دولت ها باشند و ما باید سبک زندگی سنتی و سالم را احیا کنیم.

بیگدلی با اشاره به طرح های خدمات رسانی به روستاهای بالای 20خانوار، خاطر نشان کرد: برای تقسیم درست خدمات بین شهر و روستا طرح های تامین آب شرب و گاز رسانی به روستا های بالای 20 خانوار در شهرستان خدابنده اجرا می شود.

وی بیان کرد: از اعتبارات 3درصدی ناشی از فروش نفت تخصیص یافته به استان ، بیش از 50 درصد این بودجه برای خدمات رسانی و جبران عقب ماندگی ها به شهرستان خدابنده اختصاص داده شده است.

فرماندار خدابنده با اشاره به مهاجرت معکوس صورت گرفته در شهرستان خدابنده ابراز کرد: فعلا هیچ آمار دقیقی ار مهاجرت معکوس در شهرستان خدابنده موجود نیست ولی مهاجرت معکوس در این شهرستان و به خصوص در بخش افشار کاملا محرز است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر