logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۲۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پس از 23 سال انجام می شود؛

گاوازنگ بر مدار تغییر

گاوازنگ-بر-مدار-تغییر-

مجموعه تفریحی- توریستی گاوازنگ زنجان پس از 23 سال بی تکلیفی تا دو هفته آینده تعیین تکلیف می شود تا پروژه های آن اجرایی شود

به گزارش موج رسا; مجتمع گردشگری گاوازنگ در شمالی‌ترین نقطه شهر زنجان در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته که کمترین فاصله با مرکز شهر را داشته و در ۳ کیلومتری این شهر واقع شده است.

گاوازنگ یکی از مناطق تفریحی و کوهنوردی شهروندان زنجانی است که در ایام تعطیلات جمعیت گردشگر در این منطقه افزایش می‌یابد. همین موضوع سبب شده شهروندان زنجانی منتظر اتفاقات جدید و افزایش امکانات تفریحی، گردشگری در این منطقه باشند.
از سال ۷۳ منطقه گاوازنگ به عنوان یک مجموعه گردشگری و تفریحی در استان مطرح شد. این طرح در سال ۷۶ به صورت قطعی به تصویب رسید و منجر به قراردادی بین سازمان همیاری شهرداری‌های استان و امور اراضی شد.

۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به مجتمع تفریحی اختصاص یافت که بعدها به ۷۵ هکتار کاهش یافت اما با وجود گذشت 23 سال از چنین اقدامی هنوز پروژه‎های این منطقه به دلیل وجود مشکلات عدیده اجرایی نشده است و بیشتر پروژه‌های اجرایی نیز نمونه ابتری از مدل‌های گذشته است.

روستای گاوازنگ چسبیده به شهر زنجان است اما هنوز به شهر ملحق نشده و مردم ساکن این منطقه نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند،گاوازنگ با داشتن نزدیک ۴۵۰ نفر جمعیت و حدود ۱۵۰ خانوار و طی چندین سال گذشته و علیرغم وعده وعیدهای استانداران،فرمانداران و شهرداران زنجان،آب شرب شهری نداشته و سیستم لوله‌کشی آب شرب سالم ندارد.

نبود سیستم گاز رسانی شهری،نبود خانه بهداشت روستایی،نبود اتوبوس و تاکسی و سیستم حمل و نقل شهری منظم و منسجم و آلودگی صوتی از مشکلات مردم این روستاست.

با حضور استاندار جدید زنجان و با پیگیری‌های انجام شده در نهایت جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار و قرار شد مشکلات این پروژه با حضور یکی از معاونت‌های ستاد امور اراضی بررسی کارشناسی شده و با توجه به موافق بودن اعضای این جلسه برای واگذاری گاوازنگ به شهرداری زنجان،این موضوع در شورای عالی شهرسازی مطرح و مصوبه لازم را اخذ کند.

اما باید دید با تغییر مسیر اجرای پروژه‌های گاوازنگ و با وجود تعریف پروژه‌ها،سرانجام این پروژه‌ها چه می‌شود.

برای این مجموعه 12 پروژه از جمله هتل، رستوران، كافی شاپ و مكان‎های ارائه دهنده خدمات گردشگری پیش‌بینی شده است که قرار بود تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

همچنین مشخص‌ترین پروژه این مجموعه در انتهای گاوازنگ فروشگاه‌های چند منظوره است که اكنون 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

مجتمع تجاری، تفریحی و هتل ۵ ستاره گردان از دیگر پروژه‌های این مجموعه است.

۷۵ هکتار از منطقه گاوازنگ زنجان ملی است که به 14  قطعه تقسیم شده و هر روز هم با آرای دادگاه های استان این حجم کاهش می‌یابد.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر