logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر نیرو:

‏کارهای بزرگ نظام بعد از عبور کشور از شرایط سخت امروز خود را نشان خواهد داد/ در 13 استان نیروگاه‌های جدید به مدار بهره‌برداری می‌آیند ‏

‏کارهای-بزرگ-نظام-بعد-از-عبور-کشور-از-شرایط-سخت-امروز-خود-را-نشان-خواهد-داد-در-13-استان-نیروگاه‌های-جدید-به-مدار-بهره‌برداری-می‌آیند-‏

وزیر نیرو‏ با اشاره به پروژه‌های این وزارتخانه‌ها گفت: در 13 استان نیروگاه‌های جدید به مدار بهره‌برداری می‌آیند ‏.

به گزارش موج رسا; رضا اردکانیان در بازدید از سد مراش با اشاره به افتتاح طرحهای مهم در استان زنجان اظهار کرد: کلنگ زنی پروژه آبرسانی به شهرستان ماهنشاند را نیز در برنامه سفر به زنجان در نظر گرفتیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که گزارش عملکرد 6 ساله را به رئیس جمهور ارائه می‌دادیم، در بخش وزارت نیرو و آب و برق عنوان کردیم آمار جمهوری اسلامی در این بخشها آماری است که در سطح دنیا قابل عرضه است، اگر مسابقه‌ای در پیش باشد ما حاضریم بگوییم که در نه تنها در بخش کشورهای در حال توسعه بلکه در بخش کشورهای توسعه یافته نیز این میزان کار را در این این بازه زمانی انجام دادیم.

وزیر نیرو بیان کرد: تردید نداریم که اگر اندکی از حوادث و تحریمها دور شویم و با مقاومت و سرافزازی مردم این دوران را پشت سربگذاریم، آن وقت بزرگی کارهایی که این ایام توسط مجموعه ارکان نظام انجام شده خود را نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و منابع انسانی، موقعیت‌ و عملکرد مردم درخور این دستاوردها بوده و از انصاف به دور است که اگر این دستاوردها را ذکر نکنیم و نگوییم.

اردکانیان با اشاره به اینکه امروز در دنیا 24.7 درصد جمعیت به ویژه در در روستاها دسترسی به الکتریسیته ندارد، افزود: این نسبت در کشور ما سه دهم درصد است، آن هم بیشتر به روستاهای حدود 10 خانوار و عشایر کوچ رو برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم تا پایان دولت دوزادهم 25 هزار واحد تولید انرژی با اعتبار 80 میلیارد تومان آماده کرده و در اختیار عشایر کشور قرار دهیم، گفت: در بخش آبرسانی روستایی ما اکنون در طول دولت تدبیر امید از سال 92 تاکنون در هر هفته 30 روستا را به شبکه آبرسانی سالم و پایدار متصل کردیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در هر 40 روز یک تصفیه خانه فاضلاب را به بهره برداری می‌رسانیم، اظهار کرد: در هر حدود 90 روز یک تصفیه بزرگ آب شهری افتتاح شده و خواهد شد و تا پایان امسال هر هفته یک تصفیه خانه فاضلاب را به مدار بهره برداری ببریم.

وی بیان کرد: تا پایان امسال 12 تصفیه بزرگ آب آشامیدنی در 9 استان به مدار بهره برداری می‌آید، البته این اقدامات به مربوط به سدهایی است که ساخته شده و در حال ساخت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم منابع مالی سد مراش را تامین کنیم، گفت: در بخش برق در 13 استان نیروگاه‌های جدید به مدار بهره برداری خواهد آمد و در مجموع سه هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر این آمار را در یک جدول کنار هم قرار می‌دهیم و به منابع مورد نظر طرحها توجه داشته باشیم، بزرگی کار مشخص خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه 10 سد بزرگ کشور در 9 استان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: تدارک منابع برای این طرحها در شرایط تحریم کار بزرگی بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر