logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۲۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
وزیر کشور در زنجان:

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولتها است/ همه ما بایدبرای تقویت پیوند بین ملت و دولت تلاش کنیم

اعتماد-مردم-بزرگترین-سرمایه-دولتها-است-همه-ما-بایدبرای-تقویت-پیوند-بین-ملت-و-دولت-تلاش-کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولتها است، گفت: مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به هیئت حاکمه یکی از کارهای مهم امام راحل بود.

به گزارش موج رسا; عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جشنواره استانی شهید رجایی با بیان اینکه مفهوم دولت در کشور ما فراز و فرودهای زیادی داشته است، اظهار کرد: اگر قبل از انقلاب موضوع دولت را بررسی کنیم، دولت به معنای نهاد مبتنی بر آرا و مشارکت مردم نبود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیئت حاکمه‌ای به صورت مستقل با تجمیع همه قدرتها بدون رعایت هیچ گونه قانون و مقررات و نظارتی حکومت را در  دست داشت، ابراز کرد: مردم نیز قبل از انقلاب امیدی به این هیئت حاکمه نداشتند، چون ارتباطی بین مردم و هیئت حاکمه وجود نداشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هیئت حاکمه قبل از انقلاب هم فاقد مشروعیت و هم فاقد مقبولیت بود، خاطرنشان کرد: هیچ وقت تا قبل از پیروزی انقلاب به معنای واقعی دولتی که مشروعیت و مقبولیت داشته و مورد حمایت مردم باشد، وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب هیچ گاه دولت را از خودشان نمی‌دانستند، ادامه داد: این موضوع موجب شکاف عظیم بین ملت و دولت بود. ما با این وضعیت به سال 57 رسیدیم و بعد از انقلاب یکی از مهمترین کارهای امام راحل مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به هیئت حاکمه کشور بود.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات های گوناگون در نظام اسلامی عنوان کرد: اگر ما انقلاب را از 57 تا کنون با مقاومت و استقامت با همه هجمه ها و توطئه ها حفظ و تقویت کردیم و بالندگی برای کشور به وجود آمد به خاطر اعتماد متقابل ملت و دولت و مقبولیت و مشروعیت دولت ها و حاکمیت بوده است.

وی افزود: اگر شما اکنون به تبلیغات رسانه های خارجی توجه کنید هر جا اشکال و آسیب و ضعفی نهادهای حاکمیتی سربزند رسانه ها به جای اینکه به افراد منتسب کنند به نهادها منتسب می کنند  و می گویند دولت، مجلس، قوه قضائیه،سپاه، شورای نگهبان و صدا و سیما اینگونه است.

وزیر کشور با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به این نهادها بوده است، ابراز کرد: این رسانه‌ها همچنین در تبلیغات رسانه ای مرتبط با تفکرات و ایدئولوژی و اعتقادات به روش استقرایی هر گونه مشکل و کوچکترین ایراد را به اسلام تعمیم می دهند، یعنی جریانی همچون داعش،القاده و تفکیری که یک جریان خشونت طلب است به اسلام تعمیم داده می شود.

وی با بیان اینکه بحث اسلام هراسی به سالیان بسیار طولانی برمی گردد، خاطرنشان کرد: مدیری فساد کرده و برخورد می شود اما وقتی این فساد و اشکال و ایراد به صورت منسجم به نهادی همچون دولت، مجلس و قوه قضائیه ارتباط دهیم، اعتماد مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی سلب می شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یک دولت با اینکه رقیب داشته اما برای کل کشور باید خدمت کند، عنوان کرد: تعمیم دادن یک مشکل به کل دولت یا مجلس یا هر نهاد دیگری پس زمینه بدی خواهد داشت، تقاضا و خواهش بنده این است که بدانیم همه ما رفتنی هستیم اما این نظام و حکومت پابرجاست و مردم پای این حکومت شهید دادند.

وی با بیان اینکه این نظام باید بتواند به اهداف خود برسد، گفت: بنابراین همه باید برای تقویت این نهادها و ایجاد و تقویت اعتماد تلاش کنیم و از طرفی باید پیوندها را گسترده تر کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر رابطه دولت و ملت خوب باشد، مردم در حوادث و بلایا به کمک دولت می‌آیند، افزود: اگر اعتماد بین دولت و ملت حاکم باشد مردم از درخواست کمک دولت استقبال می‌کنند، اعتماد سرمایه دولتها است یعنی سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه دولتها است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما که به یاد شهدا گرد هم آمده و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم باید هدف مان این باشد که از این سال به سال بعد چند درجه و چند درصد پیوند ملت و دولت را تقویت کردیم و چقدر توانستیم بر رضایت‌مندی مردم، مقبولیت و مشروعیت دولت بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت واقعی در گرو موفقیت در این زمینه‌ها است، اضافه کرد: به صورت سنتی یا نمادین از 5 یا 6 ستگاه ها تعریف کرده و از چند دستگاه  به عنوان اسوه تقدیر  می‌کنیم اما باید بدانیم که هدف این نیست.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هدف این است که بدانیم عملکرد این نهاد چه قدر به رضایت مندی و اعتماد مردم افزوده یعنی باید دنبال اینها باشیم، ما اگر نتوانیم این کار ها را انجام دهیم و این رابطه آسب ببیند کشور آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها در اینکه ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید ادامه داد: این تصور استکبار به دلیل تصور ذهنی و عینی خودشان مبتنی بر تجربه در سایر کشورها بود اکنون تحریمی که ما در آن قرار داریم خیلی سخت تر از تحریمی است که صدام را کرده بودند.

وزیر کشور بیان کرد: اکنون خدمات انسان دوستانه را نیز تحریم کرده اند در حالی که در آن زمان صدام می توانست از طریق کشور های حاشیه ای نفت خود را بفروشد اما الان کشتی که از کشور ما حرکت می کند تحت رصد است،  ما در تحریمی بسیار بزرگتر هستیم ما با توجه به تجربیات‌مان  نگذاشتیم هیچ آسیب جدی در حوزه وارد شود.

وی با بیان اینکه اکنون بزرگترین عنصر مقاومت و استقامت مردم هستند، ابراز کرد: این مردم هستند که پای انقلاب ایستاده اند، این مردم هستند که سختی می بینند تحمل می کنند و می دانند که دشمن با ما در گیر شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کلام رهبری برای ما حجت است، گفت: این مردم هستند که به دولت انتخابی خود پایبند هستند و اگر دولت در شرایط سخت قرار دارد با تحمل صبر و استقامت خود دولت را یاری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر اعتماد مردم بیفزاییم، اظهار کرد: اکنون همه کشور های پیشرفته و توسعه یافته و در مسیر توسعه تمام ثقل قدرتشان بر مردم است و مردم به عنوان سرمایه گذار، تولید کننده،عناصر سیاسی، فرهنگی و مصرف کننده تامین کننده هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نباید فضای تخریبی را در انتخابات شاهد باشیم، گفت: عده‌ای در بحث انتخابات تخریب می کنند و فضای انسانی، سیاسی و شواریی کشور را به هم می‌زنند و انگار نه انگار که این زحمت ها، تلاش ها و مقاومت ها میراث امام و شهدای ما است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پیوند عظیم بین ملت و دولت فراهم شده است، گفت: در این ایام باید آسیب‌ها را بررسی کنیم، هیچ تعالی اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه این آسیبها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا در یک مسابقه تمدنی قرار دارد، خاطرنشان کرد: آنها معطل ما نمی‌مانند و به سرعت در حال پیشرفت هستند و باید دید که تکنولوژی با چه سرعتی در حال پیشرفت است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در مدار رقابت با دنیا قرار داریم، اظهار کرد: ما برای اینکه مدعی هستیم که نظام اسلامی پاسخگوی نیازهای مردم است و مبدا آن را آموزه‌های الهی و وحی می‌دانیم باید این موضوع را در زندگی مردم به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید رضایت مندی در مردم را ایجاد و تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: همه اینها مستلزم تلاش، برنامه ریزی و تغییر و تحول است و در ای راستا دولت باید مظهر تغییر و تحول باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ملت تک تک ما را قضاوت خواهند کرد، افزود: در کنار این موضوع خداوند متعال برای ما قضاوت  و ارزیابی خواهد کرد یعنی ارزیابی واقعی ما همین بوده  و جزو اعمال ما نوشته خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر