logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل تعاون استان زنجان اعلام کرد

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سال جاری در زنجان / طرح تکاپو با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اجرایی می‎شود

ایجاد-6-هزار-فرصت-شغلی-در-سال-جاری-در-زنجان-طرح-تکاپو-با-همکاری-سازمان-توسعه-صنعتی-ملل-متحد-اجرایی-می‎شود

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در راستای ایجاد اشتغال برای سال جاری در استان زنجان،  گفت: برای امسال ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در قالب اجرای طرح تکاپو پیش بینی شده است.

محمد رضا یوسفی امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برای امسال برنامه های ویژه اشتغال زایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اجرای برنامه های اشتغال زایی ویژه برای امسال پس از اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان ها اجرایی می شود.

وی برنامه عمده امسال برای اشتغال زایی را اجرای طرح تکاپو همزمان با سراسر کشور دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح تکاپو برای 19 درصد از بیکاران استان اشتغال زایی می شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد:طرح تکاپو، طرح توسعه رشته هایی با اشتغال زایی بالا با استفاده از ظرفیتهای هر استان است که از جمله مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور است که به تمامی استانها برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح در استان، گفت: برای اجرای طرح ابتدا کارگزاران انتخاب و در مرحله اول اجرای طرح وضعیت فعلی اشتغال استان بررسی و براساس استعدادها و پتانسیلهای هر منطقه فرصتهای شغلی شناسایی و ایجاد این فرصتهای شغلی با همکاری و هماهنگی مجموعه دستگاههای استانی پیگیری می شود.

یوسفی با بیان اینکه برای اجرای طرح اشتغال زایی "تکاپو" حوزه های فعال اشتغال زایی تمامی مناطق استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: طبقه بندی نواحی و مناطق انجام شده و برای هر ناحیه بر اساس پتانسیل‎ها و استعدادهای آن منطقه رسته‎های شغلی در نظر گرفته شده است.

 

* انتخاب برق، الکترونیک و آی تی به عنوان رسته شغلی پیشران در ایجاد فرصتهای شغلی

وی افزود: رسته های شغلی در اولویت قرار دارند که بر اساس بهره گیری از ظرفیت‎های استانی باشد که با توجه به نام گذاری استان به نام قطب برق، الکترونیک و آی تی این رسته شغلی به عنوان پیشران انتخاب شده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه انتخاب اولویتهای اشتغال در استان می‎تواند سبب ایجاد تغییراتی در ارائه برنامه های آموزش مهارتی باشد، گفت: اجرای طرح تکاپو مغایر با اجرای آموزش های مهارتی بر اساس آمایش سرزمینی نبوده و ارائه آموزش های مهارتی بر اساس طرح آمایش سرزمینی و بر اساس نیاز سنجی آموزشی صورت می گیرد که اولویت بندی برای ایجاد فرصتهای شغلی می تواند تغییرات کوچکی در نحوه ارائه آموزش های مهارتی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) به اجرا گذاشته می شود که استفاده از تجارب بین المللی از دیگر مزایای اجرای این طرح است که بتوان از کارشناسان این سازمان بین المللی برای آموزش کارشناسان بهره برد.

 

* کمک به ایجاد بازار بین المللی برای تولید کنندگان

یوسفی ابراز کرد: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در کمک به ایجاد بازار بین المللی برای تولید کنندگان نیز می تواند موثر باشد و بتوان با بهره گیری از تجارب این سازمان زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همچون فرش هیدج را مطابق با استانداردهای بین المللی فراهم کرد.

لازم به ذکر است: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد" یونیدو" با 151 کشور عضو از سازمانهای تخصصی ملل متحد است که مقر آن در وین بوده و از سال 1966 میلادی با هدف ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه و یا اقتصادهای در حال گذار ایجاد شده است./ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر