logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه موقت زنجان:

طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می شود

طرح-رسم-ابرار-مانع-ایجاد-شکاف-طبقاتی-در-جامعه-می-شود

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اهمیت اجرای طرح رسم ابرار و تاثیر ان در جامعه گفت: طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می شود.

حجت الاسلام سید رضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ؛ با اشاره به سوره هل آتی که در شان اهل بیت(ع) نازل شده است اظهار کرد: احسان و انفاقی که اهل بیت(ع) انجام داده اند در حقیقت فقرا، ضعفا و مساکین را به نفس خود مقدم داشته اند.

وی تصریح کرد: روزی پیامبر اسلام(ص) وارد منزل امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) شدند و با دیدن حال حسنین(ع) خطاب به امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) فرمودند: علی جان نذر کنید که سید جوانان اهل جنت از این بیماری فشا پیدا کنند و روزه بگیرید. امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) نذر کردند و حسنین شفا یافتند و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به نذر خود وفا کردند.

وی با بیان اینکه امیرمومنان(ع)، حضرت زهرا(س)، حسنین و فضه برای ادای نذر خود روزه می گیرند افزود: برای افطار روزه داران حضرت زهرا(س) برای هرنفر یک قرص نان جو تهیه می کند و در زمان افطار روز اول یتیم و روز دوم مسکین و روز سوم اسیر مراجعه می کند و اظهار فقر و نیاز می کند و تمام خانواده افطار خود را در هر سه روز به آنان می  بخشند.

موسوی با اشاره به اینکه کارها باید برای خدا انجام گیرد و هر نیتی جز قرب الهی در نزد خدا هیچ ارزشی ندارد ادامه داد: این خاندان در زمان بخشیدن غذای خود به یتیم و مسکین واسیر می گویند ما نه از شما تشکر می خواهیم نه پاداش و این کار را ما برای رضای خدا انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید:

ترویج سنت اهل‌بیت (ع) در کمک به نیازمندان هدف اصلی این طرح است

وی با بیان اینکه کمترین کاری که برای خود انجام گیرد ارزش  بسیار بالایی را دارد خاطر نشان کرد: می بینیم که این خاندان سه روز گرسنه می مانند و در حالی که خود به غذا احتیاج دارند ولی دیگران را به خاطر خدا به نفس خود مقدم می دارند.

امام جمعه موقت زنجان ابراز کرد: در این مسئله نکاتی نهفته است که می توان به وفای به نذر اشاره کرد و هر مومنی اگر نذری کرد و نذرش ادا شد باید به نظر خود وفا کند. اهل بیت (ع) که بعد از پیامبر(ص) الگو و سرمشق تمام مردم عالم هستند این راه و روش را به ما می آموزند.

وی بیان اینکه اهل بیت(ع) نه تنها الگوی ما هستند بلکه امام الگوی جامعه بشری است افزود: خداوند اینان را پسندیده وبه طهارت و پاکی آنها شهادت داده است و آیه تطهیر سهل و ساده نیست این آیه در شان آنها نازل شده است و تمامی رفتار اهل بیت(ع) باید الگو مردم قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه این کار ساده نیست که سه روز افطار را این خانواده به فقیر و مسکین و اسیر بخشیده است ادامه داد: ما که ادعا می کنیم ادامه دهنده این مکتب هستیم باید به اندازه خودمان از حال فقرا باخبر و دستگیر نیازمندان باشیم و فقط به فکر خود نباشیم.

وی با بیان اینکه مسلمین نباید فقط به فکر خود و منیت داشته باشند ابراز کرد: منیت برای شیطان است و مسلمین باید ما بگویند یعنی به فکر جامعه باشند نه اینکه فقط به فکر خود و خانواده خود باشند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه شخصی که فقط به فکر خود است مانند جهنم می باشد و شکم و چشم آنان سیر نمی شود افزود: چقدر انسان برای این دنیا تلاش کند؟ آنان که صاحب ثروت کلان بودند چه شدند؟

موسوی با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی ایجاد شده حقوق ضعفا و فقرا و نیازمندان است که به آنان برگردانده نشده است بیان کرد: امام علی(ع) می فرمایند که ثروت در یکجا جمع نمی شود مگر حقوق دیگران ضایع شود.

وی با بیان اینکه تفاوت باید در جامعه باشد خاطر نشان کرد: اگر مردم وجوهات مال خود را بپردازند نه تنها در ایران نیازمند پیدا نمی شود حتی تنها ملت ایران می تواند جهان اسلام را از فقر نجات دهد.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه خداوند به ما نگفته است که تمام اموال خود را انفاق کنید بیان کرد: خداوند در مال ما حقی برای سائل و محروم قرار داده است که عبارت است از زکات، سهم امام، سهم سادات اگر تمامی این حقوق پرداخت شود نیازمندی در جهان اسلام وجود نخواهد داشت. و اگر به این دستورات عمل نشود این شکاف طبقاتی ایجاد شده بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر