logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۲۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

سمن‌های فعال حوزه سلامت زنجان توانایی برند شدن در سطح کشوری را دارند

سمن‌های-فعال-حوزه-سلامت-زنجان-توانایی-برند-شدن-در-سطح-کشوری-را-دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از فعالیت بسیار خوب سمن های زنجانی در حوزه سلامت و توانایی تبدیل شدن به برند در کشور خبرداد و گفت: ما باید در جهت برند سازی این سمن ها حرکت کنیم.

به گزارش موج رسا;  پرویز قزلباش امروز در نشست رسانه ای به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به نیاز آشنایی مردم با چهارچوب های حوزه سلامت اظهار کرد: تعامل دانشگاه علوم پزشکی با رسانه ها به صورت تعامل سازند برای آگاهی مردم از چهارچوب های حوزه سلامت و اولویت های وزارت بهداشت بالا بوده است.

وی با اشاره به حضور فعال خیرین و سمن ها زنجانی در حوزه سلامت افزود: روز پنج شنبه مورخ 24 مرداد ماه جشنواره محبت جهت معرفی خیرین و سمن زنجانی فعال در حوزه سلامت برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از فعالیت بسیار خوب سمن های زنجانی در حوزه سلامت و توانایی تبدیل شدن به برند در کشور خبرداد و گفت: ما باید در جهت برند سازی و محوری کردن سمن های زنجانی در حوزه سلامت برای کشور حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید:

25درصد مقوله سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است

وی با اشاره به افزایش خبر های یاس آور در جامعه و الزام به امید آفرینی در جامعه ابراز کرد: ما در این جشنواره قصد داریم با معرفی کارهای مثبت صورت گرفته در حوزه سلامت توسط سازمان های مردم نهاد و خیرین زنجانی و ارائه تجربیات این سمن ها و خیرین در کشور ایجاد به امید آفرینی کنیم.

قزلباش با اشاره به مباحث جمعیتی و نگرانی های موجود در خصوص طلاق خاطر نشان کرد: روند ازدواج در کل کشور روند نامناسبی است و کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق باعث ایجاد نگرانی شده است.

وی با اشاره به نیاز به بازنگری در بحث ازدواج بیان داشت: روندی که نرخ فرزندآوری بر بروی ترکیب جمعیت دارد ممکن است در دهه های آینده باعث پیری جمعیت شود و مشکلاتی را برای کشور در بر داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان نیاز به آموزش های قبل و حین ازدواج خاطر نشان کرد: کارگاه های آموزش های قبل از ازدواج در زنجان تحت نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

اخلاق مهمترین رکن در روابط خانواده است

مسئول نهاد نماینگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اگر اخلاق در خانواده از دست رود با حقوق متقابل افراد برهم نمی‌توان زندگی را مدیریت کرد.

محرمعلی شیرمحمدی نیز در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: اگر انسان در عید قربان فدای ارزشها شود به مقامی میرسد که طعم شیرین ولایت رامی چشد.

وی با اشاره به چهار اصل اسلام در سرمایه های اجتماعی افزود: کنشگران اجتماعی یعنی کسانی که در اجتماع ایجاد موج می نمایند همیشه پیشگامان تحولات اجتماعی، حافظان سرمایه های اجتماعی و تولید کنندگان سرمایه های اجتماعی هستند.

مسئول نهاد نماینگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه اسلام دینی مدنی است وهمه را به کنشگردی در جامعه توسیه کرده است ابراز کرد: اسلام برای کنشگری دراجتماع اصولی را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه اولین اصل اسلام در کنشگری اجتماعی تعاون است خاطر نشان کرد: دومین اصل اسلام در کنشگری اجتماعی مشورت است و انسان نباید در مشارکت های اجتماعی خود را بی نیاز از توسیه ها و تجربیات دیگران بداند.

شیرمحمدی ابراز کرد: اصل بعدی کنشگری اجتماعی سازندگی است و کنشگران اجتماعی باید در راستای زدودن مشکلات حرکت کنند.

وی با اشاره به این که خانواده کوچک ترین اجتماع جامعه است افزود: اگر اخلاق در خانواده از دست رود ما با حقوق متقابل افراد برهم نمی توان زندگی را مدیریت کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برنامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: یکی از برنامه های شاخص نهاد نمایندگی در دانشگاه علوم پزشکی کارگاه های آموزشی پیش از زدواج است که توسط دانشگاه علوم پزشکی در استان اجرا می شود.

وی با اشاره محاسن دوره های آموزشی پیش از ازدواج گفت: زوج های جوان در این کارگاه ها برخی از اطلاعات ضروری بقای زندگی مشترک را آموزش می بینند.

شیرمحمدی با بیان اینکه این کارگاه های آموزشی 6ساعته است براز کرد: دراین کارگاه اطلاعات حقوقی، اخلاقی و روانشناسی لازم برای زوج های جوان آموز داده می شود.

85 درصد از هزینه ivf توسط دولت پرداخت می شود

فرناز محمدیان رئیس بخش نازایی بیمارستان آیت الله موسوی هم در ادامه گفت: در راستای سیاست های افزایش جمعیت 85 درصد از هزینه ivf  توسط دولت پرداخت می‌شود و بیماران فقط 15 درصد از هزینه درمان را پرداخت می‌کنند.

محمدیان با اشاره به شروع فعالیت مرکز ivf در سال 94 بیان کرد: در سال 94 با شروع درمان 12 فرد در سال اول موفقت 50درصد را در درمان افراد شاهد بودیم.

وی با اشاره به درمان 80 نفر از بیماران در یک پایلوت افزود: از سال 94 تا به امروز 679تحت درمان قرار گرفته اند که شاهد 34.4 درصد موفقیت هستیم.

رئیس بخش نازایی بیمارسیتان آیت الله موسوی از تولد 140 نوزاد در 116 مورد زایمان در طول سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به هزینه بالای درمان نازایی در کشور و جهان گفت: در راستای سیاست های افزایش جمعیت 85 درصد از هزینه درمان توسط دولت پرداخت می شود و بیماران فقط 15 درصد از هزینه را پرداخت می کنند.

محمدیان با اشاره به فعالیت موفق بخش نازایی بیمارستان آیت الله موسوی ابراز کرد: 4200 مورد خدمات ivf توسط این مرکز درمانی ارائه شده است.

وی با اشاره به پوشش بیماران شهر‌های اطراف افزود: از شهر‌های میانه، بیجار، کرج و غیره برای درمان به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند و تا به امروز دو مورد توریست درمانی در این مرکز صورت گرفته است.

پرویز قزلباش در پایان با بیان اینکه نوبت های ارائه شده در این مرکز الان به دلیل درخواست بالا طولانی است خاطر نشان کرد: برنامه دانشگاه علوم پزشکی در جهت تجهیز و گسترش این مرکز جهت ارائه خدمات درمانی در بازه زمنی کوتاهی است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر