logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

56 گشت نظارتی منابع طبیعی استان زنجان در روز طبیعت فعال می‌شوند/ با مخربان منابع طبیعی برخورد می‌شود

56-گشت-نظارتی-منابع-طبیعی-استان-زنجان-در-روز-طبیعت-فعال-می‌شوند-با-مخربان-منابع-طبیعی-برخورد-می‌شود

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید به برخورد با مخربان منابع طبیعی در استان زنجان گفت: در این راستا 56 گشت نظارتی در سطح استان فعال می‌شوند.

سرهنگ منصور خسروی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت نیروی‌های حفاظتی منابع طبیعی اظهار کرد: نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی در سطح استان زنجان درایام تعطیلات آماده باش هستند و در روز طبیعت این نیرو‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به فعالیت نیرو‌های حفاظتی به صورت 24 ساعته در سطح استان بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت زنی در سطح عرصه‌های ملی برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و به خاطر حفاظت از انفال اقدام به انجام 56 فقره اعزام به گشت شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر همکاری طبیعت دوستان با نیرو‌های منابع طبیعی ابراز کرد: در ایام تعطیلات طبیعت دوستان با مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی اراضی منابع طبیعی، در اولین فرصت از طریق شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.

وی با اشاره به برخورد با تخریب کنندگان منابع طبیعی گفت: در روزهایی که مردم بیش از هر زمان دیگر اوقات فراغت خود را در دامان طبیعت و بازدید از آثار تاریخی و دیدنی های استان سپری می‌کنند، برخی درصدد تخریب منابع طبیعی و دست‌اندازی در انفال هستند که یگان حفاظت اداره کل به شدت با آنها برخورد خواهد کرد.

خسروی تصریح کرد: همانند سالهای گذشته مردم مشارکت و همکاری خوبی با منابع طبیعی دارند.

وی مردم را بهترین حامیان منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: همکاری مردم با منابع طبیعی می‌تواند نقشی اساسی در حفاظت از منابع طبیعی که سرمایه بزرگ خدادادی بوده داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرد: در خصوص "روز طبیعت" 13 فروردین نیز با استقرار در میادین اصلی شهر با آمادگی کامل به کارگیری امکانات و توزیع بسته های فرهنگی فعالیت خود را در این روز انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: از روشن‌ کردن آتش در ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان زنجان که به عنوان جنگل‌های طبیعی شناخته شده خودداری شود زیرا در صورت آتش‌سوزی گونه‌های باارزش جنگل از دست می‌رود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر