logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۱۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس:

مردم نباید کالاهای حوزه سلامت را از فضای مجازی تهیه کنند

مردم-نباید-کالاهای-حوزه-سلامت-را-از-فضای-مجازی-تهیه-کنند
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت همچنین گفت: امروز مکمل های غذایی و دارویی قاچاق در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های اینترنتی عرضه می شود که این مساله دو طرف دارد در طرف اول فروشنده و در طرف دوم خریدار یا همان مردم است. مردم باید اینقدر به آگاهی برسند که کالاهای مربوط به حوزه سلامت را از این فضا تهیه نکنند.

به گزارش موج رسا; محمد حسین قربانی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص عرضه داروها و مکمل های دارویی و مواد غذایی قاچاق در فضای مجازی و تأثیر آن بر سلامت مردم اظهار داشت: قانونی که تحت عنوان مجازات حوزه سلامت پیش از این وضع شده است، متناسب با جرم صورت گرفته نیست؛ به طوری که گاهی مجازات یک جرم تنها 10 هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه این قانون بازدارنده نبود خاطرنشان کرد: از آنجایی که این قانون نمی توانست مثمر ثمر واقع شود در سال 97، مجازات اسلامی در حوزه سلامت تغییر کرده و تشدید شد که این قوانین برای اجرا ابلاغ شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت همچنین گفت: امروز مکمل های غذایی و دارویی قاچاق در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های اینترنتی عرضه می شود که این مساله دو طرف دارد در طرف اول فروشنده و در طرف دوم خریدار یا همان مردم است. مردم باید اینقدر به آگاهی برسند که کالاهای مربوط به حوزه سلامت را از این فضا تهیه نکنند.

قربانی ضمن اشاره به تبلیغات اغواگرانه در شبکه های اجتماعی برای خرید محصولات قاچاق تصریح کرد: فضای مجازی یک فضای غیر رسمی است اما مردم خرید خود را در این فضای غیر رسمی انجام می دهند که این صحیح نیست و خریداران خود باید نسبت به این مساله آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: کالای عرضه شده در فضای مجازی و فروشگاه‌های غیر رسمی در این این فضا از یک چرخه ناسالم وارد کشور شده و عواقب توزیع کالای موجود در این چرخه هم به ضرر خود مردم و هم به ضرر اقتصاد کشور است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی میان مردم عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه قضایی ساز و کار مناسبی برای شبکه های توزیع کالای قاچاق به ویژه درحوزه دارو و سلامت مردم در نظر گرفته و با این موارد برخورد قانونی و محکمی بشود، اما مردم هم نباید با خرید این محصولات شرایط را برای ادامه کار قاچاقچیان در فضای مجازی فراهم کنند.

قربانی با تأکید بر لزوم شناسنامه دار شدن کالاها در کشور عنوان کرد: در کشورهای اروپایی و توسعه یافته هیچ کالایی بدون نشان استاندارد و برندهای رسمی توزیع نمی شود و مردم هم از خرید کالاهای قاچاق خودداری می کنند چرا که هم خرید و هم فروش آن جرم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عرضه کالاهای سلامت محور مانند دارو و مکمل های غذایی به صورت غیر رسمی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مستقیماً سلامت مردم رو نشانه گرفته است و مردم نباید سلامت خودشان را به خطر بیندازند؛ مردم در قبال خودشان هم مسئولیت دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت با تأکید بر لزوم دوری مردم از خرید محصولات قاچاق در فضای مجازی عنوان کرد: لوازم آرایشی هم مانند دارو حساسیت های مربوط به خود را دارد؛ برخی به خاطر ارزان تر بودن و یا تبلیغات اغواکننده به سمت خرید این لوازم می روند اما ممکن است با این خرید ارزان یک عمر باری خود مشکلات جبرانناپذیری را به وجود آورند.

قربانی ضمن تأکید بر لزوم مقابله با فروش بی در و پیکر کالا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی عنوان کرد: تاکنون اطلاع رسانی زیادی شده و امیدواریم دستگاه های نظارتی هرچه سریعتر برای ساماندهی این فضا وارد عمل شده و کانال ها و گروه هایی که به فروش کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه سلامت می پردازند ساماندهی و با آنها برخورد قاطع شود.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر