logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

تولید 88750 تن گوجه فرنگی امسال در شهرستان طارم پیش‌بینی شده است/ کشت گوجه فرهنگی در طارم آغاز شده است

تولید-88750-تن-گوجه-فرنگی-امسال-در-شهرستان-طارم-پیش‌بینی-شده-است-کشت-گوجه-فرهنگی-در-طارم-آغاز-شده-است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به کشت گوجه فرنگی در شهرستان طارم گفت: تولید 88 هزار و 750 تن گوجه فرنگی امسال در شهرستان طارم پیش‌بینی شده است.

مجتبی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه عملیات انتقال نشاء گوجه فرهنگی به زمین‌های کشاورزی از ابتدای فروردین ماه آغاز شده است اظهار کرد: همچنان کشت گوجه فرهنگی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: براورد شده است که در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان، به زیرکشت این محصول رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: در سال زراعی جاری تعداد 2 هزار و 700 نفر از کشاورزان شهرستان طارم مشغول کشت و کار محصول گوجه فرنگی هستند و برآورد می شود که از مجموع سطح زیر کشت آن بالغ بر 88 هزار و 750 تن محصول تولید و روانه بازار شود.

وی با اشاره به زمان برداشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم افزود: کار برداشت محصول نیز از مرداد ماه آغاز می‌شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص کشت و تولید محصول گوجه فرنگی می توان تامین نهاده ها، برگزاری برنامه های مختلف آموزشی به ویژه ترویج کشت نشای صنعتی و همچنین تنظیم بازار را نام برد.

وی با اشاره به ارقام کشت گوجه فرنگی در طارم گفت: ارقام مورد كشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم از انواع واي، الگانس، نان هنز و سوپر چيف بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به مزایای کشت نشایی محصول گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: پیش رس کردن محصول، کاهش تلفات در زمین اصلی، بالا بردن قدرت جوانه زنی، افزایش عملکرد، کاهش هزینه بذر مصرفی، جلوگیری از خسارت سرمازدگی و کشت بوته های سالم و قوی در مزرعه اصلی از جمله مهم ترین مزیت های کشت نشایی گوجه فرنگی محسوب می شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر