logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۱۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت:

تولید فولاد در سطح کشور به 30 میلیون تن افزایش می‌یابد

تولید-فولاد-در-سطح-کشور-به-30-میلیون-تن-افزایش-می‌یابد

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام در تولید فولاد گفت: تولید فولاد امسال در سطح کشور به 30 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش موج رسا; جعفر سرقینی امروز در همایش معرفی و تجلیل از صنعت گران و معدنکاران و اصناف برتر استان زنجان با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که جزو مقاومت راه دیگری نداریم اظهار کرد: این مقاومت نیز نتیجه داده و صنعت گران یکی از پایه‌های مقاومت در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه همه از جمله صنعت گران، اصناف و همچنین دولت در جبهه مقاومت باید سهیم باشند تصریح کرد: مهر ماه و آبان سال گذشته تولید کنندگان و صنعتگران نگران بودند ولی آرام آرام این شرایط سپری شد.

معاون وزیر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت طرحی در پیش گرفته بود تا چرخ تولید را متوقف ولی برخلاف تصورات دشمن نه تنها نتوانست به تولید ضربه بزند بلکه رونق تولید نیز در سال 97 نسبت به سال 96 در برخی حوزه‌های تولید داشتیم افزود: اهداف دشمن این بود که در شهریورماه چرخ‌های تولید کشور را از کار بیندارد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی صنعت ما همچنان سرپا محکم ایستاده است افزود: تولیدات کشور در حوزه صنایع معدنی در سال گذشته بیشتر از سال 96 بود.

سرقینی با اشاره به اینکه امسال با وجود تحریم‌ها 30 میلیون تن در حوره فولاد تولید برنامه‌ریزی شده است افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده با تحقق برنامه مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته 25 میلیون تن فولاد تولید در سطح کشور تولید شد که در سال نیز 22 میلیون تن بود که روند تولید فولاد سیر صعودی دارد.

معاون وزیر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت میزان تولیدات معدنی امسال نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است افزود: این رشد حاصل تلاش‌های صنت‌گران بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات را منکر نمی‌شویم و نمی‌گوییم مشکلات نیست ولی شرایط موجود خاص بوده و کمی باید در این شرایط صنعت‌گران باید همراهی داشته باشند افزود: این شرایط گذرا بوده و سپری خواهد شد و این موضوع را نیز قبول دارم که بلاخره فشار برروی صنعت‌گران اعم از بیمه و مالیات غیره بوده ولی این مدت همیشگی نخواهد بود و این شرایط را تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید:

 

سرقینی با بیان اینکه امروز در بحث تولید به آرامش رسیدیم و تولیداتمان نیز رونق یافته است افزود: بحث محدودیت‌های منابع طبیعی نیز در مورد اکتشافات معدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه معادن با سایر حوزه‌ها متفاوت است خاطر نشان کرد: بیشتر معادن در مناطق محروم واقع است و در این مناطق اشتغال ایجاد کرده است.

معاون وزیر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه در حدود 16 هزار اشتغال در معادن زغال سنگ ایجاد شده که همه این معادن در مناطق دور افتاده ایجاد شده است افزود: معادن را در جامعه به عنوان ابراز توسعه هستند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر