logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۱۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در اختتامیه جشنواره داستان نویسی رضوی مطرح شد؛

مدنیت آمیخته با قرآن و اهل بیت (ع) شگفت انگیز می شود/آثار داستان نویسی رضوی گنجینه ای بی بدیل

مدنیت-آمیخته-با-قرآن-و-اهل-بیت-(ع)-شگفت-انگیز-می-شود-آثار-داستان-نویسی-رضوی-گنجینه-ای-بی-بدیل

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: وقتی مدنیت با فرهنگ قران و عشق به اهل بیت رنگ و لعاب می یابد و شگفت انگیز می شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در آیین اختتامیه دومین جشنواره  ملی داستان نویسی رضوی اظهار داشت: عشق و عاطفه قابل اندازه گیری نبوده  و اگر بستر آن فراهم شود جوشان است.

وی افزود: اگر یک باور فطری و دینی همراه با احساس باشد به هر زبان و بیانی گفته شود شیرین و نامکرر است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: اگر این دلدادگی برای ملتی با تمدن هشت هزار ساله باشد،این مدنیت با فرهنگ قران و عشق به اهل بیت رنگ و لعاب می یابد و شگفت انگیز می شود.

این مسئول با اشاره به کلام امام رضا (ع) که می فرمایند" خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند"، گفت: رسالت صاحبان فکر و قلم این است که با فن خود سخنان بزرگان را گفته و دل های مشتاق را به سوی اهل بیت (ع) سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ضروری است در سال های آینده استعدادها را شناسایی و منابع در اختیار افراد قرار گیرد تا با مطالعه عمیق خروجی عاطفه ها کاربردی و اثرگذار شود. 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام به عنوان پیشرو در جامعه حرکت می کند و امت را در مسیر درست هدایت می کند ،افزود: انسان برای رسیدن به کمال به برنامه و الگو نیاز دارد.

 وی گفت: ضروری است با امام رضا و سبک زندگی رضوی بیشتر آشنا شویم تا امت شایسته ای برای آن حضرت باشیم.

 "فاطمه کرباسی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: ترویح و تعمیق معارف اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا(ع) وظیفه ای مهم بر دوش هر محب اهل بیت است.

 وی با بیان اینکه این اقدام موجب شده است که اندیشه ها و معارف رضوی در قالب های متنوع فرهنگی و هنری به بهترین و موثرترین شکل ممکن در تمام لایه ها و سطوح جامعه جاری شود،افزود: جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی برای دومین سال متوالی در  استان اجرا شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که در سنوات گذشته به صورت جشنواره پژوهشی برگزار می شد که پس از آسیب شناسی های انجام شده تصمیم برآن شد تا جشنواره با موضوع داستان نویسی رضوی در استان اجرا شود. 

وی گفت: آثار جمع آوری شده در این دو سال گنجینه ادبی محسوب می شود که آثار سال گذشته در قالب کتابی امروز  رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید

 

به گزارش موج رسا،دومین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) در زنجان برگزار شد و با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار برتر دوره اول به کار خود پایان داد.

در گروه سنی زیر 15 سال در بخش داستان کوتاه «آیدین خداکرمی» و «آیسان حسنلو» از خدابنده به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش داستان بلند و رمان، «مهدی منصوری» از زنجان و «حمیدرضا محمدی‌گوندره» از خدابنده به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند؛ در بخش داستانک نیز «مریم بهرامی» از زنجان حائز رتبه اول شده است، «آراز خداکرمی» و «امیرمهدی کتابی» هم رتبه های دوم وسوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

 در گروه سنی 15 تا 29 سال، در بخش داستان کوتاه «سیده فاطمه موسوی» از زنجان رتبه اول را کسب کرد؛«بهزاد مرادی»و« سیدسالار موسوی» هم رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

 در بخش داستان بلند «شیوا محمدی» و «فاطمه کتابی» از زنجان به صورت مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند و در بخش داستانک نیز «سما صفری» و «داریوش حیدری» از زنجان به صورت مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

در گروه سنی بالای 29 سال، در بخش داستان کوتاه «میثم شیرمحمدی» و «مهدی ریاحی» از زنجان به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند؛«پری آخته»و«محمدرضا بستک» مشترکا دوم و «لیلی کرامتی»و«رامین مرادیان» مشترکا سوم شدند.

 در بخش داستان بلند و رمان «خدیجه علی‌بیگی‌بالانجی» از تهران حائز مقام اول شد؛«مجتبی حسنی» نفر دوم و «لیلا جعفری» و«بهیه کرمی» به طور مشترک سوم اعلام شدند و در بخش داستانک «محمود رفیعی» از زنجان رتبه اول را به دست آورد؛ «توران اصانلو» و «معصومه خداکرمی» نفرات دوم و سوم اعلام شدند.

در ادامه ضمن تقدیر از برگزیدگان جشنواره از کتاب آثار نخستین جشنواره داستان نویسی با حضور امام جمعه زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان رونمایی شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر