logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۱۷۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ذوق‌زدگی مسئولان زنجانی از افزایش واردات؛

رونق واردات در سال رونق تولید!/ تسهیل مسائل گمرکی و ارزی فقط برای واردات

رونق-واردات-در-سال-رونق-تولید!-تسهیل-مسائل-گمرکی-و-ارزی-فقط-برای-واردات

در حالی مدیرکل گمرک استان زنجان از افزایش 46 درصدی واردات کالا به استان زنجان خبر می‌دهد که معاون اقتصادی استاندار زنجان این موضوع را به فال نیک گرفته و هیچ نگرانی از این بابت ندارد.

به گزارش موج رسا; این سخنان معاون اقتصادی استاندار زنجان در حالی مطرح شده که استان زنجان در صادرات نه تنها افزایشی نداشته، بلکه طبق گفته مدیرکل گمرک استان حتی کاهش 57 درصدی را را صادرات شاهد هستیم.

فرامرز نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در خصوص افزایش واردات به استان اظهار کرد: ما یکی از امیدواری‌هایی که در این خصوص می‌توانیم داشته باشیم این است که مسائل گمرکی، مبادلات ارزی و مسائل دیگر تا حدودی حل شده است.

وی با بیان اینکه ما در مورد مسائل ارزی در استان و حتی در کشور مشکل داشتیم، ابراز کرد: افزایش واردات نشان می‌دهد که راهکاری برای سهولت در این خصوص پیدا شده است.

بیشتر بخوانید

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه جنبه دیگر افزایش واردات به استان نشان دهنده رشد سرمایه‌گذاری و احداث واحدهای جدید است، خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از واردات به دلیل وارد کردن ماشین آلات جدید در راه اندازی تولید و یا تامین مواد اولیه برای کارخانجات باشد.

وی در خصوص میزان افزایش صادرات از استان نیز گفت: صادرات ما نیز بوده به طوری که طبق هدف گذاری ما افزایش 10 درصدی صادرات استان زنجان پیش بینی شده است.

نیک‌سرشت بیان کرد: ما در خصوص افزایش صادرات شروع خوبی داشتیم که امیدواریم بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.

وی تصریح کرد: ما از یک جهت افزایش واردات به استان زنجان را به فال نیک می‌گیریم و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان در شرایطی افزایش واردات به استان زنجان را به فال نیک گرفته که ما در سال رونق تولید قرار داریم و باید از این مسئول اقتصادی استان پرسید که حل مسائل گمرکی و ارزی فقط مختص واردات است؟ چرا این گشایش‌ها خود را در رونق تولید نشان نداده و افزایشی را در صاردات مشاهده نمی‌کنیم؟

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر