logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۱۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری:

نگاه به جیب،ماشین و خانه مردم فرهنگ عمومی زشتی است/6 هزار استارتاپ در کشور فعال است

نگاه-به-جیب،ماشین-و-خانه-مردم-فرهنگ-عمومی-زشتی-است-6-هزار-استارتاپ-در-کشور-فعال-است

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری گفت: فرهنگ عمومی زشتی است که به جیب،ماشین و خانه مردم نگاه می کنیم.

به گزارش موج رسا; سورنا ستاری امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان،اظهار داشت: استان زنجان دارای زیرساخت های طبیعی و نیروی انسانی فوق العاده است.

وی با بیان اینکه توسعه ای که بر پایه ظرفیت های ذاتی اتفاق نیفتد،دائمی و ماندگار نیست، افزود: مفاهیم توسعه باید به درستی تبیین شود تا بتوان از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

این مسئول بیان داشت: مفاهیم دانشگاه و صنعت وارداتی بوده است و نتوانستیم زیست بوم را در حوزه آموزش پیاده کنیم و برای پیاده سازی باید اکوسیستم لازم را ایجاد کنیم.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری یادآور شد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پژوهش همواره مورد غفلت واقع شده است و هر پژوهشی که پولش را از دولت بگیرد، نتیجه آن تنها به درد دولت می خورد.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه ها نمی توانند محصول تولید کنند و دارای ساختار لازم در این زمینه نیستند، افزود: دانشگاه می تواند نیروی انسانی را تربیت کند و به همین دلیل تاکید داریم در مراکز دانش بنیان افراد دانشگاهی وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: عدد قابل توجه در آمد دانشگاه باید از فروش شرکت ها و محصولات باشد،برای رسیدن به این موضوع اکوسیستمی می خواهیم که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری بوده و دارای اساتید فوق العاده است.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری افزود: سرمایه گذاری برروی جوانان می تواند موجب استفاده مطلوب از ظرفیت ها شود،فرهنگ عمومی زشتی است که به جیب،ماشین و خانه مردم نگاه می کنیم باید به جوانانی نگاه کنیم که از مغز خود برای توسعه علمی استفاده می کنیم.

ستاری بیان داشت:خام فروش به هر شکلی ارزش افزوده ندارد و باید به دنبال استحصال محصولات بود تا نتیجه مطلوبتری کسب کرد.

وی با بیان اینکه مهرانه اکو سیستم فوق العاده در زنجان محسوب می شود، افزود: از استاندار می خواهم هر مشکلی در استان وجود دارد به من ارائه کند.

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری بیان داشت: 6 هزار استارآپ در کشور فعال است که به زودی به شرکت های بزرگ در کشور تبدیل می شوند و از شرکت های خودرو و سیمان را جلو می زنند.

ستاری تصریح کرد: پروژه های خاصی در دانشگاه های پیش بینی شده است و چندین پروژه بزرگ در زنجان در حال پیگیری است و در حوزه پسماند نیز می توانیم به زنجان کمک کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر