logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۱۵۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

صداوسیما خودش تولید بی‌حجابی می‌کند

صداوسیما-خودش-تولید-بی‌حجابی-می‌کند

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهه کرامت در استان تهران، با اشاره به شعار مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام که از سوی ستاد برگزاری دهه کرامت برای برگزاری این دهه انتخاب شده است، گفت: در فرازهای پایانی از زیارت جامعه کبیره، جاذبه های رفتاری ...

به گزارش موج رسا; در ادامه گزیده‌ اظهارات آیت الله ری‌شهری، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسینی(ع) و عضو مجالس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام در جمع دست‌اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت را خواهید خواند:

منظور از وجوب محبّت ومودّت اهل بیت علیهم السلام در حقیقت وجوب معرفت آن ها است، گفتار و رفتارهای اهل بیت علیهم السلام به قدری زیبا است که هر شنونده و بیننده ای را جذب می کند و نمی شود که انسان زیبایی را ببیند و بشنود ولی نسبت به آن محبت و عشق پیدا نکند، زیرا انسان طبیعتا زیبایی را دوست دارد و نسبت به آن گرایش پیدا می کند.

تجلیل از شعار «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)» از سوی ستاد برگزاری دهه کرامت:

در فرازهای پایانی زیارت جامعه کبیره در سه اصل مهم ویژگی های این مهربانی توضیح داده شده است، اولین ویژگی حق است، یعنی اهل بیت علیهم السلام کار نادرست برای جلب دوستی نمی کنند، دومی صدق یعنی رفتار صادقانه است و سومی رفق یعنی مهربانی و ملایمت است.

باید توجه داشته باشیم وقتی قرآن کریم به دوستی با اهل‌بیت(ع) دستور می‌دهد، منظور این است که به آن چیزی که محبت‌آور است یعنی معرفت و شناخت منش اهل‌بیت(ع) نزدیک شویم؛ زیرا اگر منش و روش شناخته شود، خود به خود محبت حاصل می‌شود، محبت دستوری نیست، بنابراین محال است قرآن به چیزی دستور دهد که دستوربردار نباشد.

جمعی از یاران امام صادق(ع) به ایشان عرض کردند که عده‌ای به شما اظهار دوستی می‌کنند اما مانند ما مقام امامت را قبول ندارند، به همین دلیل می‌خواهیم از آنها برائت جوییم، امام به آن‌ها فرمود شما چنین حقی ندارید و سپس برای آن‌ها داستانی را تعریف کرد تا نشان دهند که مسلمان باید مدارا و سهل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.

امام صادق(ع) پس از ذکر آن داستان به یاران خود فرمودند: مبادا بر افرادی که با شما سلیقه متفاوتی دارند سخت بگیرید، بلکه باید کاری کنید تا ورود آنها به عقیده درست تسهیل شود. امام صادق(ع) در ادامه به شیوه حکومتی بنی‌امیه نیز اشاره می‌کنند و می‌گویند، شیوه آنها تکیه بر شمشیر خشونت و ظلم بود، در حالی که شیوه ما اهل‌بیت(ع) مدارا، دوستی، وقار و سنگینی و تقیه است؛ البته باید توجه داشته باشیم که تقیه در این کلام امام صادق(ع) بدان معناست که همه چیز را به شکل ناگهانی بیرون نریزیم.

برای دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام مبتنی بر ارزش های این مکتب نباید سخت گیری نمود و خشونت ورزید، زیرا امر به معروف با خشونت و سخت گیری نتیجه نمی دهد، چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیره حکومتی اهل بیت علیهم السلام بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حسن رفتار با مردم و ورع و تلاش است.

باید روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم، تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و صرفاً به کسانی که تحت هر شرایطی لجبازی می‌کنند، تعلق گیرد.

تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرمانده آن قابل تحسین است، زیرا سعی می‌کنند به وظایف خود به خوبی عمل کنند، اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

باید در جذب به دین از روش‌های مهربانانه همچون روش‌هایی که بزرگان اخلاق همچون آیت‌الله حق‌شناس بکار می‌بردند استفاده کنیم، باید کاری کنیم که مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر