logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مر قانون در انتخابات باید اجرا شود/ برگزاری انتخابات سالم نخستین اولویت مجریان

مر-قانون-در-انتخابات-باید-اجرا-شود-برگزاری-انتخابات-سالم-نخستین-اولویت-مجریان

استاندار زنجان گفت:درخصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری،مر قانون در انتخابات باید اجرا شود.

به گزارش موج رسا،اسدالله درویش امیری در نخستین نشست سال جديد با فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: بررسي صلاحيت داوطلبين شركت در انتخابات از وظايف هياتهاي اجرايي و فرمانداران است و در اين زمينه قانون تكليف همه را روشن كرده و مُر قانون بايد اجرا شود.

مقام عالی اجرایی استان همچنین اظهار داشت: همانگونه که بايد از ورود افراد فاقد صلاحیت قانونی به انتخابات جلوگیری شود، بايد تلاش كنيم در بررسي صلاحيت ها حرمت افراد و آبروي اشخاص داوطلب حفظ شود و براي احراز صلاحيت داوطلبين نيز نظر مراجع 4 گانه ملاك عمل است.

این مسئول تصریح کرد: غير از نظر مراجع 4 گانه، اعمال هيچ مصلحتي از سوي افراد ديگر پذيرفته نيست و اعمال صحيح قانون، رضايت الهي را در پي خواهد داشت.

درویش امیری برگزاری سالم و قانونمند دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نخستین اولویت مجریان انتخابات در استان و کشور برشمرد و تاکید کرد: نباید برگزاری انتخابات شوراها موجب غفلت در برگزاری باشكوه انتخابات ریاست جمهوری شود.

وی افزود: اعضای هياتهاي اجرايي انتخابات بايد از افراد و اشخاصي انتخاب شوند كه معتمد فرماندار و امين مردم باشند و در امانتداري احساس مسوليت شرعي و قانوني کرده و از هرگونه دخالت و اقدامات فراقانوني و قانون گريزانه در طول برگزاري انتخابات ممانعت به عمل آورند.

استاندار زنجان با تاكيد بر ضرورت حضور نیروی‌های اجرایی قوی، توانمند و معتمدین فرمانداران در سطح شهرستان ها، از فرمانداران و مدیران ستادی خواست تا از حضور معتمدینی که همواره پایبند دیانت خود هستند، بهره ببرند.

وی بیان داشت: افزايش ميزان مشاركت داوطلبين در انتخابات شوراهاي شهر و روستا و ثبت نام و حضور چهره هاي شاخص سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها عامل ترغیب مردم به مشارکت و حضور بيشتر در این دوره از انتخابات است.

این مسئول گفت: امیدواریم این مشارکت نویدبخش رقابتی پرشور در تمامی استان های کشور باشد.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت تمامی مطالبات قانونی کارکنان دولت در سال گذشته در استان اشاره کرد و یادآور شد: علیرغم خشکسالی مالی دولت، در ماه‌های پایانی سال گذشته، مطالبات کارکنان دولت از جمله حقوق، مزایا، اضافه کاری ها و پاداش ها و كمك هاي رفاهي آنها پرداخت شد.

استاندار زنجان افزود: علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان دولت، بیش از 75 درصد از مرخصی های معوق بازنشستگان در سال 94 نیز تامین و پرداخت گردید.

مدیرعالی استان همچنین به موضوع خدمات ارائه شده در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اشاره کرد و ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده و برنامه ریزی دقیق در ارائه خدمات به مسافران نوروزی به استان، اظهار داشت: در بازدیدی که از پایگاه های امدادی و خدمات رساني و یکی از بیمارستان های استان داشتم، نظم و آمادگی چشمگیری در مراکز درمانی استان مشاهده می شد که نتیجه برنامه ریزی صحیح و سازمان یافته در این حوزه بود.

وي اضافه كرد: با وجود تردد بيش از سه و نيم ميليون وسيله نقليه از محورهاي مختلف استان زنجان به ويژه آزادراه زنجان-تهران، با همت پليس راه و مراعات مردم از روز 30 اسفند ماه 95 تا به امروز جز یک مورد سانحه و تصادفات منجر به مرگ نداشتيم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر