logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۱۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

رسیدگی به مدارس مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد

رسیدگی-به-مدارس-مناطق-محروم-باید-در-اولویت-قرار-گیرد-

استاندار زنجان با اشاره به نوسازی و بازسازی، تعمیر و تجهیز مدارس در مناطق محروم تاکید کرد: رسیدگی به مدارس مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش موج رسا;حقیقی استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برای استان زنجان مسئله بسیار مهم بوده واقدامات لازم در جهت اسکان ،پذیرایی ، وبازدید از اماکن تاریخی استان به بهترین نحو انجام گیرد.  

حقیقی افزود :در خصوص نهضت سواد آموزی باید بیشتر تلاش کنیم و با نقشه های اجرایی وعملیاتی پیش رویم به طوری که هدف برای امسال این باشد که آمار بی سوادی استان از متوسط کشوری بالاتر باشد.  

وی بیان کرد : اهمیت رفع بی سوادی ،همانند اهمیت رفع یک مسئله اجتماعی است.  

استاندار زنجان خاطر نشان کرد : نوسازی و بازسازی،تعمیر و تجهیز مدارس در مناطق محروم و دورافتاده باید در اولویت کار قرار گیرد.

زنجان میزبان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز   

رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درجلسه شورای آموزش و پرورش گفت : استان زنجان از ۲۲ تا ۳۰ تیرماه میزبان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خواهد بود.  

رفیعی با اشاره به اینکه زنجان از سال 1380میزبان این دوره از مسابقات است افزود : این مسابقات جرئی از هویت تاریخی و فرهنگی استان محسوب خواهد شد.  

وی بیان کرد : اقدامات لازم در خصوص برگزاری این مسابقات انجام شده و دستگاه های دیگر در جهت اجرای هرچه بهتر این مسابقه ،اهتمام ورزیده اند.  

احمدنیا معاون سواد آموزی استان زنجان دراین جلسه با اشاره به اینکه 3 برنامه عمده برای امسال پیش بینی گردیده است گفت : برنامه های سواد آموزی در قالب 3 دوره ی سواد آموزی،انتقال و تحکیم سواد اجرا خواهد شد وپیش بینی می شود امسال حدود 5 هزارو 300 نفر تحت آموزش این برنامه ها قرار گیرند.

احمدنیا در ادامه افزود: توسعه مراکز یادگیری محلی از دیگر برنامه های اجرایی برای امسال است که علاوه بر آموزش های سواد پایه ، آموزش مهارت های اجتماعی جهت ارتقاء فرهنگ عمومی انجام میشود .  

وی بیان کرد : تا سال گذشته 4 مرکز یادگیری محلی در نواحی 1 و 2 زنجان ،ابهر و خدابنده فعالیت داشتند که امسال 1 مرکز به این آمار اضافه خواهد شد.  

معاون سواد آموزی استان زنجان توانمند سازی نیروی انسانی را دیگربرنامه پیش بینی شده  برای امسال شمرد و تشریح کرد : حدود 500 نفر آموزگار درزمینه سواد آموزی فعالیت می کنند که امسال، 340 نفر از این تعداد  تحت آموزش های فصلی و سالانه قرار خواهند گرفت.  

احمد نیا با اشاره به اینکه در سال های اخیر آمار باسوادی زنان از رشد چشم گیری برخورد بوده است خاطرنشان کرد : جوانان زنجانی در بحث شاخص باسوادی رتبه دوم را کسب نموده اند.  

صفری مدیرکل توسعه ، تجهیز ونوسازی مدارس استان در ادامه این جلسه عنوان کرد: حدود 3300 کلاس که دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد بودند دراستان وجود داشت که با اعتبارات صورت گرفته ، 2هزار و 300 کلاس استاندارد سازی شد و پیش بینی میشود تا پایان سال با همکاری خیرین مدرسه ساز ؛تمامی مدارس روستایی که سیستم گرمایشی غیر استاندارد دارند ، تجهیز و مجهز به سیستم استاندارد خواهند شد.  

صفری افزود : یک هزار و 571 مدرسه شناسنامه دار در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 308 فضا تخریبی بوده و 580 فضا نیاز به مقاوم سازی دارد که اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان نیاز است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر