logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۱۴۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

خانواده‌ها مراقب افتادن فرزندان در دام اعتیاد باشند/ والدین نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارند

خانواده‌ها-مراقب-افتادن-فرزندان-در-دام-اعتیاد-باشند-والدین-نقش-مهمی-در-پیشگیری-از-اعتیاد-فرزندان-دارند-

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه باید خانواده‌ها در زمینه مراقبت از فرزندان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر احساس مسئولیت کرده و مراقبت کنند گفت: باید امروز از نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

سعید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خانواده نقش ویژه‌ای در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه دارند اظهار کرد: خانواده باید در برابر مراقبت از فرزندان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه والدین تغییر رفتاری و روابط دوستان فرزندان توجه داشته باشند افزود: سبک زندگی تأثیر بسیاری در گرایش نوجوانان به رفتارهای پُرخطر دارد از سوی دیگر راهکارهایی برای مصون‌سازی دانش‌آموزان وجود دارد که والدین باید از آن مطلع باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه تعلیم و تربیت است که بی توجهی به آن می‌تواند تلاش‌های نهاد مدرسه را جهت به‌هنجارسازی تربیتی کودکان و نوجوانان با چالش روبرو کرده و دچار شکست کند.

وی همچنین آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: خانواده در مصون نگه داشتن جوانان از این آسیب‌ها نقش ویژه‌ای دارند و از خانواده‌ها درخواست داریم در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کنند و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد خانواده می‌توانند از پلیس مبارزه با مواد مخدر کمک بگیرند.

بابایی با اشاره بهاینکه عوامل مخاطره آمیزی که سلامت روانی- اجتماعی دانش آموزان را تهدید می‌کند، گسترش پیدا کرده‌ که این خطرآفرینی با نفوذ رسانه‌ها، گرایش به رفتارهای پرخطری همچون دخانیات، سوء مصرف مواد و خشونت را بیش از گذشته کرده است. در چنین شرایطی برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه و توانمندساز جهت مصونیت بخشی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: برخی نوجوانان ممکن است از وضعیت خوبی در زمینه شاخص‌های روانی و اجتماعی برخوردار باشند اما به دلیل وضعیت سبک زندگی‌شان دچار مخاطره می‌شوند به عنوان مثال نوجوان ممکن است از نظر درسی و تحصیلی وضعیت مطلوبی داشته باشد، وضعیت بهداشت روانی وی خوب باشد و از نظر محیط زندگی نیز وضعیت مناسبی داشته باشد. اما از نظر رفتار فراغتی یا نوع مصرف کالاهای فرهنگی که از متغیرهای سبک زندگی هستند دارای گرایش مخاطره آمیز باشد که این توجه ویژه والدین را می‌طلبد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در مورد پاکسازی مناطق آلوده اطراف مراکز آموزشی از جمله مدارس عنوان کرد: این طرح به صورت مستمر در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: این طرح از جمله طرحهای موفق در سطح استان بوده که رضایت خانواده را در پی دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر