logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۱۴۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان:

ارائه راهکار برای کنترل پساب واحدهای زیتون از وظایف محیط زیست نیست/ واحدهای فرآوری زیتون موظف به نصب سیستم تصفیه پساب هستند

ارائه-راهکار-برای-کنترل-پساب-واحدهای-زیتون-از-وظایف-محیط-زیست-نیست-واحدهای-فرآوری-زیتون-موظف-به-نصب-سیستم-تصفیه-پساب-هستند-

معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان در مورد ارائه راهکار و مشاوره به واحدهای فرآوری زیتون در خصوص کنترل پساب گفت: سازمان محیط زیست براساس قانون در این مورد هیچ وظیفه ای ندارد.

علی اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع ساماندهی پساب واحد‌های فرآوری زیتون اظهار کرد: این موضوع از طریق کارگروه امنیت غذایی استان در حال پیگیری است.

وی ابراز کرد: واحدهای فرآوری زیتون موظف هستند مشاور متخصص بگیرند و مشاور برای این واحدها روش تصفیه را اعلام می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان نظارتی بوده و ما نمی‌توانیم برای این واحدها مشاوره دهیم افزود: محیط زیست براساس قانون اجازه دادن مشاوره برای واحدهای فرآوری زیتون به منظور کنترل پساب زیتون را ندارد.

وی ابراز کرد: تولیدکننده خود موظف است همانطوری که برای روند تولید هزینه می‌گذارد برای کنترل پساب واحد خود نیز هزینه کنند.

اسدی عنوان کرد: خروجی فاضلاب هم بخشی از روند تولید است و این گونه نیست که سیستم‌های خط تولید وجود داشته باشد ولی برای کنترل پساب هیچ سیستمی وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: براساس قانون باید این واحدها تجهیزات کنترل پساب را تهیه و نصب کنند و اگر خودشان تخصص دارند نصب کنند و اگر این تخصص را ندارند از مشاور ذیصلاح برای نصب تجهیزات کنترل پساب استفاده کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان ابراز کرد: این واحدها می‌توانند مشاوره‌های خود را از اساتید دانشگاه و از دانش برخی شرکت‌هایی که کارشان ارائه مشاوره سیستم‌های تصفیه است که می‌‌توانند از این شرکت‌ها در راه اندازی سیستم‌های تصفیه استفاده کنند.

وی افزود: طبق قانون مشاورها باید از مدیریت برنامه‌ریزی مجوز فعالیت بگیرند و سازمان محیط زیست در خصوص صدور مجوز و ارائه هیچ مشاور نقشی ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر