logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۱۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی افزایش 10 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان/ محصولات مازاد کشاورزی استان در لیست صادرات قرار می‌گیرند

پیش‌بینی-افزایش-10-درصدی-صادرات-محصولات-کشاورزی-از-استان-زنجان-محصولات-مازاد-کشاورزی-استان-در-لیست-صادرات-قرار-می‌گیرند-

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی افزایش صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان در سالجاری گفت: افزایش 10 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان هدفگذاری شده است.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان اظهار کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته 64 هزار تن بود.

وی با اشاره اینکه ارزش این میزان صادرات محصولات کشاورزی بیش از 43 میلیون دلار بود عنوان کرد: از نظر حجم صادرات نسبت به سال 96 در حدود 12 درصد رشد مواجه بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی نسبت برنامه 156 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد رشد صادرات محصولات کشاورزی را در نظر گرفتیم افزود: عمده تولید محصولات کشاورزی با هدف تامین نیاز داخلی کشور بوده و مازاد برای صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده و تولید محصولات کشاورزی مستمر در مخاطرات عوامل طبیعی از جمله افت دما سیل تگرگ و غیره قرار می‌گیرد.

جعفری عنوان کرد: برآورد صادرات براساس برآورد تولید اتفاق می‌افتد و براین اساس برای صادرات هدفگذاری می‌شود و این اقدامات نیز بسته به شریط اقلیمی دارد که برخی مواقع شاهد افزایش تولید و در برخی مواقع شاهد کاهش تولید هستیم که در امر صادرات تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: براساس این افزایش و کاهش تولید حجم مازاد محصولات کشاورزی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این روند نیز باعث می‌شود حجم صادرات محصولات کشاورزی نیز دچار دگرگونی شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: علاوه بر این مشکلات افزایش تقاضا در داخل کشور نسبت به یک کالای خاص منجر به افزایش قیمت و ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان می‌شود که برای حل این مشکل تنظیم بازار کشور و یا وزارت جهادکشاورزی و صنعت و معدن صادرات برخی از اقلام را محدود و یا ممنوع می‌کنند که این کار نیز در امر صادرات تاثیر می‌گذارد.

وی ابراز کرد: براساس برنامه‌هایی که در حوزه صادرات در قالب حل مشکلات صادر کنندگان اعم از کمک به ایجاد تشکل صادرکنندگان، برگزاری جلسات برای رفع مشکلات صادرکنندگان، تامین تسهیلات و سرمایه در گردش و مباحث تشویقی دیگر تلاش می‌کنیم صادرات به شرط اینکه لطمه‌ای در بازار داخلی ایجاد نشود افزایش دهیم.

جعفری بیان کرد: در این زمینه نیاز به ارتباط تنگاتنگی با اتاق بازرگانی داریم که اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی در حوزه تجارت بوده که می‌تواند نقش پررنگی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایفا کند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر