logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۱۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

دستگاههای اجرایی استان در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی بکوشند

دستگاههای-اجرایی-استان-در-نهادینه-کردن-فرهنگ-استفاده-صحیح-از-منابع-آبی-بکوشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش مصرف آب گفت: با توجه به ورود فصل گرما و افزایش مصرف آب ، دستگاه های اجرایی نیز با صرفه جویی در مصرف آب باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی بکوشند.

علیرضا جزء قاسمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف در ادارات و نهاد های عمومی اظهار کرد: استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده مصرف آب و بازدید منظم از تاسیسات مصرف آب (شیرآلات، فلاش تانک و غیره) تعمیر و یا تعویض آن در صورت خرابی در کاهش هدررفت آب موثر است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از شستشوی خودرو در ادارات و نهادها و عدم استفاده از آب شرب برای شستشوی فضای اداری از دیگر راهکارهای موثر در زمینه کاهش هدرفت آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: عدم استفاده از آب نماها و فواره ها در مراکز اداری و تفریحی وابسته حتی اگر به صورت بازچرخانی عمل می کنند، عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز در مراکز دولتی و الزام به نصب شیرهای کم مصرف و وسایل کاهنده مصرف آب از جمله راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق باشد و برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیازمند یاری همه دستگاه های دولتی و شهروندان عزیز هستیم.

جزء قاسمی گفت: با نصب سایبان روی کولر های آبی 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود چرا که در زیر سایبان قرار دادن کولر ضمن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدررفت مقدار زیادی آب ناشی از تبخیر جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: علاوه‌ بر این استفاده از کولرهایی به رنگ سفید که بیشترین بازتابش نور را دارد می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه مدیریت مصرف آب داشته باشد، همچنین اطمینان از سلامت شناور کولر جهت جلوگیری از سرریز آب، عایق بندی کانال کولر جهت جلوگیری از هدرروی سرما، افزایش راندمان کولر و همچنین عدم استفاده از دور تند کولر همگی مواردی است که دست‌اندرکاران حوزه مدیریت مصرف بر آن تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: استفاده از کلیدهای ترموستات و نصب آنها یکی دیگر از روشهای موثر در کاهش مصرف انرژی و آب است.

وی افزود: کلیدهای هوشمند این توانایی را دارند که با توجه به اندازه گیری دمای محیط، روشن و خاموش شده و از مصرف بیهوده آب و انرژی جلوگیری کنند

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: موضوع مدیریت مصرف به عنوان یک مساله مهم و حیاتی در سراسر جهان به‌ویژه کشورهایی همچون ایران که با بحران کم آبی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند شناخته شده و مربوط به فصل خاصی نیست و باید در تمام ایام سال مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیز لازم است یک اتحاد همگانی در تمام سطوح صورت بگیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر