logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون اول رئیس جمهور:

توجه به معیشت مردم،آوردن ارز به کشور و رونق تولید اصل است/دولت بدهی خارجی ندارد

توجه-به-معیشت-مردم،آوردن-ارز-به-کشور-و-رونق-تولید-اصل-است-دولت-بدهی-خارجی-ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت:امروز توجه به معیشت مردم،آوردن ارز به کشور و رونق تولید اصل است و باید واقعا از بخش خصوصی حمایت و محافظت کرد.

به گزارش موج رسا; اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان در محل استانداری،اظهار داشت: استان زنجان دارای توانمندی بسیار خوبی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی است که بر اساس تعهدات دولت امروز پروژه آبیاری نوین افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بپشتوانه مردم از نظام اسلامی و دولتمردان موجب شده تا امروز در مسائل بین المللی با دشمنان با موضع قوی سخن بگوییم،افزود: ما نوکر مردم هستیم و باید جدی در صحنه باشیم و کار کنیم.

این مسئول شرایط امروز کشور را حساس عنوان کرد و گفت: در این شرایط امروز کشور مدیران باید آگاه به موضوع باشند امروز در مسائل مربوط به آمریکا امروز ایران بی تقصیر است چرا که هر کاری که بر اساس تعهد داشتیم انجام داده ایم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اوج ظلم و زور است که یک طرف به همه  تعهدات عمل کند و دیگری از آن خارج شود، افزود: همه کشورهای میز مذاکره باید این توافق را اجرایی کنند.

جهانگیری ادامه داد: از نظر این کشور ها برجام الگوی مناسبی برای حل مشکلات جهانی بود اما به دلایل نامعلومی از آن سرباز زدند،ایران اسلامی در تاریخ نقش خود را ایفا کرده است و نباید این سابقه تاریخی به بوته فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه توطئه دشمن ادامه فشارها بر علیه ملت ایران است، افزود: دشمن چنگ و دندان نشان می دهد تا بترسیم و مجبور به مذاکره شویم  در حالی که چنین اقداماتی شو برای ایجاد فشار بر ایران است.

این مسئول تنگ کردن عرصه اقتصادی به ملت ایران از توطئه های دشمنان است، افزود: واقعا باورشان شده بود که جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار نشود.

معاون اول رئیس جمهور حذف منابع درآمدی را از دیگر توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: ما نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر اتکا به نفت  وضعیت بهتری داریم.

جهانگیری  ادامه داد: بودجه سال جاری تنها 30 درصد به نفت وابسته است که 140 میلیارد دلار درآمد نفتی امسال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سهم نفت در اقتصاد کشور پررنگ تر است، افزود: اقتصاد و بودجه کشور مورد هدف دشمن است که باید در مقابل این محدودیت ها راهکارهایی برای کاهش فشار به مردم داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: آزاد سازی قیمت مورد توجه من است و با هیچیک از بخش های خصوصی ارتباطی ندارم،بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند توجه به بخش خصوصی است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز توجه به معیشت مردم،آوردن ارز به کشور و رونق تولید اصل است و باید واقعا از بخش خصوصی حمایت و محافظت کرد.

جهانگیری با بیان اینکه محوریت کار با اقتصاد مقاومتی است که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید فضا و ظرفیت های اقتصاد مقاومتی بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید درد و آلام مردم کم شود و نمی خواهیم مردم یک وعده غذا بخورند و یا خرما میک بزنند، افزود: باید مردم در اقتصاد نقش کلیدی داشته و اتکای اقتصاد به درآمد نفت باید کمتر شود.

این مسئول ادامه داد: امروز ما نفت می فروشیم اما نباید روی درآمد آن به ویژه روی بودجه حساب باز کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: رونق تولید با شعار محقق نمی شود باید به سرفصل های مهم آن توجه شود یکی از این امور مسکن است که می تواند با فعالیت آن 120 رشته فعال شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه خودرو اگر در زمین بخورد چند هزار قطعه ساز بیکار می شوند، افزود: از هر صادر کننده ای باید در استان ها حمایت شود.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد 50 نفر باهم به سفر خارجی بروند و سفری که می توان در دو روز انجام داد سه روزه شود،بیان داشت: باید هر کسی در دستگاه خود فکر کند که چگونه می تواند صرفه جویی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه معدود دولت های ثروتمند جهان هستیم که بدهی خارجی نداریم، افزود: آنچه داریم همه دارایی است و از آن استفاده نمی شود.

معاون اول رئیس جمهور برضرورت فعال سازی فضای  کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: باید یارانه های پنهان آشکار شده و برای توسعه کشور به کار گرفته شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: زنجان از استان هایی است که دارای ظرفیت های مطلوبی بوده و دارای توانمندی هایی همچون شخصیت های علمی و حوزوری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر