logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۱۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دادگستری استان زنجان:

طلاق نخستین آسیب اولویت‌دار استان زنجان است‏

طلاق-نخستین-آسیب-اولویت‌دار-استان-زنجان-است‏

معاون دادگستری استان زنجان‏ با اشاره به آسیب‌های اولویت‌دار استان گفت: نخستین آسیب اولویت‌دار استان زنجان طلاق است.

به گزارش موج رسا; محمدتقی فتحی امروز در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در سال 98 با اشاره به گسترده بودن آسیب‌های اجتماعی و محدود بودن منابع اظهار کرد: به خاطر همین گستردگی و محدودیت منابع باید به سمت اولویت بندی رفته و آسیب‌های اولویت‌دار را در در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از تمامی دستگاه خواسته بودیم تا آسیب‌های اولویت دار استان را علام کنند، ابراز کرد: براین اساس نخستین آسیب اولویت‌دار استان زنجان طلاق است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان اعتیاد، خشونت و جرائم مرتبط با موضوع خشونت، تغییر کاربری اراضی و تجاوز به بستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی را از دیگر آسیب‌های اولویت‌دار استان اعلام کرد و گفت: اقدامات خوبی برای کاهش برخی از این آسیب‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه طلاق عنوان کرد: در حوزه طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم عملکرد خوبی را شاهد هستیم به طوری که 75 درصد کسانی که در سامانه تصمیم ثبت نام کردند از طلاق منصرف شدند و 10 درصد افراد بعد از ورود به سامانه تصمیم و ارجاع به مراکز مشاوره صلح و سازش کردند.

فتحی با اشاره به ارائه آمزشهای پیش از ازدواج به زوجین تصریح کرد: اکنون هیچ ازدواجی ثبت نمی‌شود، مگر اینکه این دوره توسط زوجین گذرانده شود.

وی بیان کرد: در حوزه اعتیاد نیز هرچند از اقدامات انجام شده قانع نیستیم اما در این بخش نیز کارهای خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول ضمن بیان ایردات و نقاط ضعف کمپ‌ اجباری ترک اعتیاد خواستار راه اندازی یک کمپ دیگر نیز شد و افزود: کارهای درمانی به صورت مستمر باید به صورت علمی و تخصصی انجام شود.

وی به اقدمات انجام شده در حوزه جرائم مربوط به خشونت و تغییر کاربری اراضی و تصرفات نیز اشاره کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر