logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۱۳۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

توجه به مشاغل خانگی در دستور کار مدیریت استان است/ واحدهای مشکل‌دار استان زنجان شناسایی شدند

توجه-به-مشاغل-خانگی-در-دستور-کار-مدیریت-استان-است-واحدهای-مشکل‌دار-استان-زنجان-شناسایی-شدند

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره برنامه‌های بخش مشاغل خانگی گفت: توجه به مشاغل خانگی در دستور کار مدیریت استان است.

به گزارش موج رسا; به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد رضا یوسفی با اشاره به لزوم توجه به مشاغل خانگی اظهار کرد:اعتبار امسال برای مشاغل خانگی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تیرماه ابلاغ خواهد شد و در سال جاری از اعتبار سال ۹۷ نیز 12 میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل  تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: از سال ۹۰ همزمان با آغاز اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مجوز در بخش مشاغل خانگی در استان زنجان صادرشده است.

یوسفی استقبال بانوان از مشاغل خانگی را در استان بسیار خوب اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مشاغل خانگی در استان زنجان مربوط به بانوان است و بیشتر مشاغل خانگی در بخش صنایع‌دستی فرش، خدمات و رشته‌های دیگر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به بحث مشاغل خانگی تصریح کرد: استان زنجان بعد از این نیز توجه به مشاغل خانگی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه به تعداد واحدهای مشکل‌دار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان ۷۰ واحد تولیدی مشکل‌دار شناسایی‌شده که در این واحدها ۶ هزار ۶۷۷ نفر شاغل بوده که ۵ درصد از این کار گران قرارداد دائم و ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت دارند.

وی با بیان اینکه از ۷۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در استان زنجان ۱۲ واحد تولیدی فعال و ۵۸ واحد تولیدی  نیمه فعال هستند، عنوان کرد: ۹۳ درصد از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار استان زنجان خصوصی و هفت درصد تعاونی هستند و در بخش کشاورزی واحد تولیدی مشکل‌دار و بحرانی نداریم.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر