logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۱۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
به مناسبت هفته صنایع دستی؛

کوچکترین انگشتر شیخ احمد در زنجان رونمایی می شود/تجلیل از هنرمندان صنایع دستی زنجان

کوچکترین-انگشتر-شیخ-احمد-در-زنجان-رونمایی-می-شود-تجلیل-از-هنرمندان-صنایع-دستی-زنجان-

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، کوچکترین انگشتر شیخ احمد با حضور هنرمندان در زنجان رونمایی می شود.

الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی در ایران، اظهار داشت: برنامه های مختلفی به همین منظور در استان زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی است و به همین منظور از هنرمندان و صنعتگران این حوزه تجلیل می شود،افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مجتمع تجاری پردیس از دیگر برنامه های این هفته محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در هفته صنایع دستی در قالب برگزاری ضیافت انجام می شود.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به برگزاری نشست های دوره ای با اتحادیه های تخصصی حوزه صنایع دستی،گفت: نشست با هنرمندان سفال و ملیله نیز در این هفته برگزار می شود.

گفتنی است،صنایع دستی زنجان مانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران صنایعی کاربردی است. از معروف ترین صنایع دستی زنجان چاقوی آن است که در هر خانه ای شاید شاهد آن باشیم. ملیله و چاروق نیز از دیگر صنایعی هستند که مرکز ساخت شان در این شهر است.

اگر به زنجان سفر کرده باشید کمی در خیابان های مرکز شهر قدم زده باشید حتما در ویترین دکان های بازار سنتی آن چاقو و ملیله و ظروف مسی را به وفور دیده اید. صنایع دستی زنجان کاربردی و تزئینی هستند و در زندگی روزمره کاربرد دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر