logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۲۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با 14 خرداد؛

اشک ماتم پایتخت شور و شعور حسینی در فراق یار/ 14 خرداد روز تجدید پیمان با ولایت

اشک-ماتم-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-فراق-یار-14-خرداد-روز-تجدید-پیمان-با-ولایت

همزمان با سالروز عروج ملکوتی امام راحل برنامه های عزاداری در سوگ یار در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان برگزار شده است.

به گزارش موج رسا; 14 خرداد روز تجدید پیمان با ولایت و سالروز تجلی اراده مردم مومن و انقلابی ایران در پیمودن راه نورانی حضرت روح الله است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: « تجلیل از امام بزرگوار ما فقط به‌عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشته نیست، بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر آن خطّ و راهی است که امام بزرگوار با انقلاب خود، با قیام خود، با سیره‌ی خود، با درسهای خود، با وصیت‌نامه‌ی خود، برای ملت ایران و همه‌ی مسلمانان عالم باقی گذاشت.

امام به‌عنوان یک الگو، به‌عنوان یک معلّم، به‌عنوان یک رهبر، در ذهن ما و در واقعیت جامعه‌ی ما حضور دارد. جسم او نیست، اما فکر او هست، راه او هست، درس او هست و این درس، همان چیزی است که ملت ایران و همه‌ی مسلمانان عالم به آن احتیاج دارند؛ ... درس امام زنده است، راه امام زنده است، خطّ امام زنده است، انگشت اشاره‌ی امام جلوِ  چشم همه است».

جلوه هایی با شکوه از زنده بودن نام و یاد امام در عمق جان و باور پیروان بی شمارش را مردم جهان در مراسم 14 خرداد امسال نیز همچون سی سال گذشته و بلکه رساتر از آن نظاره گر هستند

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد امروز با حضور مردم و مسئولان در زنجان برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 11 صبح در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با سخنرانی حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه همزمان با بزرگداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره)،گفت: یادواره ارتحال امام راحل با تاکید بر ریشه ‌های معنوی و دینی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با بیان اینکه ضروری است جوانان با مکتب امام خمینی (ره) و تفسیر مقام معظم رهبری آشنا شوند، افزود: امروز در این شرایط کنونی جامعه جوانان باید با مکتب فکری امام به خوبی آشنا شوند.

مراسم سالروز عروج ملکوتی امام راحل از دیشب در مساجد و تکایای زنجان آغاز شده و امروز هم ادامه دارد،همچنین ویژه برنامه 15 خرداد نیز امشب در امامزاده سید ابراهیم زنجان برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر