logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شاعر زنجانی:

انجمن های ادبی زنجان به پاتوق های دوستانه تبدیل شده است/افرادی برای شعر زنجان تصمیم می گیرند که فعالیتی ندارند

انجمن-های-ادبی-زنجان-به-پاتوق-های-دوستانه-تبدیل-شده-است-افرادی-برای-شعر-زنجان-تصمیم-می-گیرند-که-فعالیتی-ندارند

شاعر زنجانی گفت: انجمن های ادبی در زنجان به پاتوق های دوستانه تبدیل شده است و این موضوع صدمه جدی به شعر می زند.

سید ضیا موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در زنجان وضعیت شعر مطلوب نیست چرا که با وجود حمایت های متولیان،وجود مافیا در این زمینه موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه شعر استان به دست افراد و گاها پیشکسوتانی افتاده است که هیچ فعالیتی ندارند،افزود: اما متاسفانه همین افراد برای شعر استان تصمیم می گیرند.

این شاعر زنجانی با اشاره به اینکه امروزه انجمن های ادبی در زنجان به پاتوق های دوستانه تبدیل شده است،افزود: این موضوع موجب کاهش کیفیت و افزایش تعداد شاعران شده است.

موسوی با بیان اینکه در دهه هشتاد شعر به صورت مافیایی اداره نمی شد، گفت: در آن زمان ها انجمن حرمت داشت و همه به خاطر شعر جمع می شدند و جلسات نقد برگزار می کردند که این  امر موجب افزایش کیفیت شعر شده بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نسل قوی انجمن ها امروز نیستند و از انجمن ها کیفیتی به جا نمانده است.

این شاعر زنجانی موسوی گفت: شعر آزاد امروز در حاشیه قرار گرفته است و گاها برخی افرادی که از شعر ترکی سر در نمی آورد در یک انجمن دبیر شعر ترکی می شوند که این موضوع به شعر ضربه می زند.

موسوی با بیان اینکه مسئولان انجمن ها باید دارای حداقل پیشینه در حوزه کاری خود باشند، گفت: صلاحیت به رای آوردن و جمع کردن رای نیست.

وی وضعیت شعر آیینی را مطلوب دانست و گفت: شعر آیینی به همت شاعران و پیشکسوتانی همچون حاج ولی الله کلامی و حنیفه وارد پاتوق بازی نشده است.

این شاعر زنجانی که از سال 88 به طور حرفه ای شعر را دنبال می کند تا کنون توانسته در حوزه های شعر فارسی و ترکی در جشنواره های مختلف استانی و ملی بدرخشد.

ر شب ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شاعران جوان زنجانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که ضیا موسوی شاعر جوان زنجانی در محضر ایشان به شعر خوانی پرداخت.

در این دیدار که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و در 31 اردیبهشت ماه 98 برگزار شد، علاوه بر حضور حاج ولی الله کلامی زنجانی و رسول احدی چهار نفر از شاعران زنجانی آقایان مهدی حنیفه، امیر رسولی، محمدرضا نوری و سید ضیاءالدین موسوی حضور داشتند.

سید ضیاء الدین موسوی از شاعران جوان و فعال زنجانی، از جمله شاعرانی بود که در این محفل صمیمی و پرشور به شعرخوانی پرداخت.

موسوی در خصوص حضور خود در این مراسم گفت: این اولین تجربه حضور و شعرخوانی من در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: در این دیدار دو شعر با مضامین امام عصر (عج) و امام رضا (ع) به زبان ترکی خواندم که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

این شاعر جوان زنجانی واکنش مقام معظم رهبری را پس از شنیدن شعر منتسب به امام رضا (ع) گفت: رهبر معظم انقلاب این شعر را تحسین کردند.

موسوی افزود: در این دیدار بعنوان نماینده جوانان زنجان، حامل سلام جوانان انقلابی استان و همچین دفتر ولایت فقیه زنجان به مقام معظم رهبری بودم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر