logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۱۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در قالب میزگرد بررسی شد؛

دیدگاه دانشجویان زنجانی از مفهوم آتش به اختیار/ آتش به اختیار کار فرهنگی است

دیدگاه-دانشجویان-زنجانی-از-مفهوم-آتش-به-اختیار-آتش-به-اختیار-کار-فرهنگی-است

در قالب برگزاری میزگردی مفهوم آتش به اختیار از سوی دانشجویان زنجانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان در ماه مبارک رمضان و نکات بسیار مهمی که در این دیدار بیان شد توجه‌ های بسیاری را به خود جلب کرد. در این میان آنچه رهبری معظم در مورد مقوله «خودجوش و خودکار» بیان کردند از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار شد و به نظر می‌رسد که شایسته است این توصیه و نظر رهبری معظم انقلاب مورد تحلیل ویژه و دقت نظر ویژه نیز قرار گیرد.

میزگردی با عنوان « تبیین تعبیر آتش به اختیار و تاکید دوباره مقام معظم رهبری به خودجوش و خودکار بودن دانشجویان» با حضور جمعی از دانشجویان زنجانی برگزار شد.

سئوال ما این است که وقتی بحثی همچون خودجوش و خودکار باشید مطرح می شود برخی ها فکر می کنند راه برای اقدامات غیر قانونی باز می شود در حالی که مقام معظم رهبری با رفتارهای خارج از حیطه قانون مخالف هستند،نظر شما در این خصوص چیست؟

"مهدی رضایی" جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، در این زمینه معتقد است، بحث مقام معظم رهبری با بی قانونی و زیر پا گذاشتن قانون برای رسیدن به اهداف بسیار متفاوت بوده و نباید به حاشیه کشیده شود.

وی افزود: بعضا برخی افراد آتش به اختیار عمل می کنند که از مجرای قانونی نبود و در موضوعاتی همچون عدالتخواهی به انحراف کشیده شده و به مقصود هم نرسیدند.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه آتش به اختیار دارای چارچوب و محدودیت های قانونی است، ادامه داد:حضرت آقا تعبیر کار تمیز را به کار بردند به این معنا که کار باید از همه جهات سنجیده شده باشد.

"مهدی برجی"مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان نیز می گوید از دیدگاه مقام معظم رهبری هر تجمعی بد نیست،اما باید در عمل آتش به اختیار منافع ملی را در نظر بگیریم و بعد عمل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در نیشکر هفت تپه و ورود دانشجویان حزب اللهی به موضوع و حل آن، گفت: خصوصی سازی موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای کارگران شد.

این فعال دانشجویی می گوید: تا کنون به تنهایی آتش به اختیار عمل نکرده ام اما مطالبه گری ها انجام شده و به نتیجه هم رسیده است.

محمد مهدی خدادادی دانشجوی مهندسی عمران و دبیر کانون دانشجویی امام حسن مجتبی (ع)  نیز در این زمینه می گوید: به کار بردن چنین موضوعاتی به نظر می رسد به دلیل نا امیدی از عملکرد مسئولان رده بالا است.

وی با اشاره به اینکه حرکت های متعددی از سوی دانشجویان برای رفع مشکلات انجام شده است، گفت: برخی از این موارد مصداق آتش به اختیار بودن است.

خدادادی می گوید: برگزاری تریبون های آزاد و رسیدگی به کیفیت غذای سلف سرویس دانشگاه از جمله حرکت های دانشجویی است که کارساز بوده است.

"مقدم" دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان نیز معتقد است باید اول کف جامعه ساخته شود تا بالا هم ساخته شود.

او می گوید: همانگونه که می دانیم سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند تا خودشان بخواهند و به نظرم باید افراد کف،نخبگان و موذنان یکسری کارها را انجام دهند تا به بالا تسری یابد.

این فعال دانشجویی ادامه می دهد: آتش به اختیار عمل کردن اگر چه بار چریکی، رزمی  و جنگی دارد،اما در واقع یک کار فرهنگی محسوب می شود.

مقدم با اشاره به خودجوش عمل کردن افرادی همچون شهید حسن باقری و شهید آوینی برای حل مشکلات، گفت: این افراد مصداق بارز آتش به اختیار عمل کردن هستند.

وی از برگزاری برنامه صرفا جهت ازدواج به عنوان یکی از مصادیق آتش به اختیار عمل کردن دانشجویان نام برد و گفت: این برنامه بدون هیچ ابلاغیه ای انجام شد و نتایج مطلوبی داشت.

گفتنی است، حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین مفهوم «آتش به اختیار»، خاطر نشان کردند: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

ایشان تأکید کردند: نیروهای انقلابی و دلسوز و علاقه‌مند به حرکت کشور به سمت اهداف والا، بیش از همه باید مراقب حفظ نظم و قوانین و آرامش کشور و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باشند.//ن

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ]
کارفرهنگی استفاده از ابزارهای فرهنگی وهنری مانند سینما کتاب موسیقی هنرهای زیبا وهنرهای کاربردی است استان زنجان در این زمینه بسیار محروم مظلوم است امری بدیهی است مسئولان استان در این زمینه کارهای بزرگی کردن یانکردن هم روی دیگر قضیه است اما مهمترین مسئله ناتوانی مفرط وموانع وسدهای مختلفف وغیرقابل تسخیر تشکیلات دولتی وشبه دولتی واراده وقدرت کم مقامات عالی استان در این زمینه است افکار سیاسی اجتماعی حتی مذهبی کم عمق در تلاش عاملان فرهنگی استان وفقدان هرگونه تخصص در این امر مزید برنگاه وعمل در موضوع آتش به اختیار در حوزه فرهنگ است ودر سایر زمینه ها هم مسایل به یک دیگر شباهت دارد
فرم ارسال نظر