logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۱۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شاعر زنجانی:

دیدار با حضرت آقا آرزوی من بود/شعر آیینی حرف های بسیاری برای گفتن دارد

دیدار-با-حضرت-آقا-آرزوی-من-بود-شعر-آیینی-حرف-های-بسیاری-برای-گفتن-دارد-

شاعر زنجانی گفت: در  دیدار با مقام معظم رهبری احساس بسیار خوبی داشتم و آرزوی دلیم حضور در این جمع بود.

سید ضیا موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شعر خوانی خود در محضر مقام معظم رهبری اظهار داشت: طبق رسوم هر ساله دیدار با مقام معظم رهبری از آثار شعری شاعران اخذ و سپس با امتیاز دهی ،اگر آثار از نظر فنی امتیاز لازم را کسب کند،برای شعر خوانی دعوت می شود.

وی با بیان اینکه از حدود 200 اثر بررسی شده در نهایت 20 اثر برگزیده می شود، افزود: جدای از حضور پیشکوستان شاعران جوان نیز دعوت می شوند.

این شاعر زنجانی با اشاره به اینکه پس از حاج آقا کلامی و حنیفه سومین نفر از استان زنجان هستم که در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کردم، خاطرنشان کرد: دیدار جداگانه ای قبل از اذان با مقام معظم رهبری انجام و نماز جماعت به امامت ایشان برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه دومین بار بود که به محضر مقام معظم رهبری نائل شدم، خاطرنشان کرد: دیدار قبلی مربوط به دیدار مادحین و شعرای آیینی بود.

وی با قرائت این شعر که

 به رغم مدعیانی که که منع عشق کنند

 جمال چهره تو حجت موجه ماست

،گفت: در این دیدار احساس بسیار خوبی داشتم و آرزوی دلیم حضور در این جمع بود.

این شاعر زنجانی خاطرنشان کرد: مخاطب خاص من حضرت آقا بود چرا که اعتقاد دارم یکی مرد جنگی به از صد سوار.

موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شاعر و شعر شناس قهاری هستند،افزود: ایشان مرا لایق لطف و ستایش خود دانسته و لطفشان را ارزانی داشتند.

وی گفت: حضور شاعران جوان در چنین مراسمی قوت قلب برای شاعران بوده و موجب رشد و تعالی آنها می شود،شعر آیینی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

گفتنی است،در شب میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شاعران و ادیبان کشور و همچنین برخی از شاعران و چهره‌های ادبی غیرایرانی در فضایی صمیمی و معنوی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار پیش از اذان مغرب امروز آغاز شد و با اقامه نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری و با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر و ادیب ایرانی و غیرایرانی در حسینه امام خمینی (ره) همراه بود. شاعران و ادیبان و چهره‌های فرهنگی حاضر در این مراسم میهمان ضیافت افطار رهبر انقلاب بودند و در فضایی بانشاط و معنوی به همراه مقام معظم رهبری افطار کردند.

این مراسم پس از افطار با گردهم‌آیی شاعران در محضر رهبر انقلاب ادامه یافت و بخش شعرخوانی مراسم آغاز شد. در این مراسم طبق روال سال‌های گذشته تعدادی از شاعران پیشکسوت و جوان کشورمان جدیدترین سروده‌های خویش را در محضر رهبر انقلاب قرائت کردند که مورد توجه و تفقد ایشان قرار گرفت.

از نکات جالب مراسم شب شعر امسال در محضر رهبر انقلاب اسلامی که به یکی از مهمترین رویدادهای ادبی و شعری سال‌های اخیر تبدیل شده است، حضور قابل توجه و پرتعداد شاعران شهرستانی بود؛ شاعرانی که عمومشان از چهره‌های جوان شعر امروز بوده و از راه دور خود را به این مراسم رسانده بودند؛ شاعرانی چون امیرعباس بختیاری از قم، جواد نوری از همدان، حسین خزایی از کرمانشاه، رضا شریفی از فارس، محسن سلطانی از اصفهان، سید ضیا موسوی از زنجان، قاسم رفیعا از خراسان، علی باجلان از لرستان و...//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر