logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۱۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

صنعت درگیر رکود نسبتا سنگینی است/ نیازمند تحول اساسی در اداره کشور هستیم

صنعت-درگیر-رکود-نسبتا-سنگینی-است-نیازمند-تحول-اساسی-در-اداره-کشور-هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد برای اساس سند چشم انداز، باید دو و نیم درصد از طریق بهره وری تامین شود اما در حال حاضر صنعت درگیر رکود نسبتا سنگینی است.

فریدون احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: صنعت مثل بقیه جاهای کشور درگیر رکود نسبتا سنگینی است اگر چه دولت در کاهش تورم خوب عمل کرده است اما رکورد خیلی اذیت می کند.   

وی با بیان اینکه اگر تورم مهار شود اما اقتصاد در رکورد باشد،انتظارات را برآورده نمی کند،تصرح:تسهیلاتی که به بنگاه های کوچک اقتصادی داده شد،اتفاق خوبی بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان زنجان جزو استان هایی است که تسهیلات خوبی به بنگاه های اقتصادی که مشکلاتی نظیر نبود سرمایه در گردش داشتند، ارائه شد.  

احمدی با بیان اینکه برای خروج از رکود باید نقدینگی به جامعه ترزیق شود، گفت: پول دست مردم است اما به سمت تولید نمی آید که اگر دولت هم بدون هدایت تزریق کند، مشکلات را زیاد می کند.  

وی بر ضرورت تزریق نقدینگی به بنگاه های اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت:باید این نقدینگی تزریق شود تا در صنعت هزینه شود، در این صورت می توان بهبود فضای کسب و کار را شاهد بود.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال گذشته صادرات نفت بخشی از رشد اقتصادی را فراهم کرده است، افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد برای اساس سند چشم انداز، باید دو و نیم درصد از طریق بهره وری تامین شود.  

احمدی با اشاره به اینکه بزرگی دولت اجازه بهره وری را نمی دهد،یادآور شد: در حال حاضر آمریکای 350 میلیون  نفری با 850 هزار نفر اداره می شود در حالی که در ایران 80 میلیون نفر با 3 تا 4 میلیون نفر اداره می شود که چنین نظام اداری فاجعه است و اگر از نظر اندازه و سایز دولت اقدامات جدی انجام نشود، بقیه حوزه ها را گرفتار می کند.  

وی با بیان اینکه ایران در حوزه سهولت ایجاد کسب و کار در رتبه 30 جهان قرار دارد،بیان داشت: بزرگی دستگاه های اجرایی مانع ایجاد کسب و کار است.  

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: با این مکانیزم دو و نیم درصد بهره وری حاصل نمی شود ما نیازمند تحول اساسی در اداره کشور هستیم.  

احمدی با بیان اینکه قرار است 5.5 درصد از رشد اقتصادی کشور از طریق سرمایه گذاری محقق شود، افزود: برای این موضوع نیازمند 180 تا 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم.  

وی با اشاره به اینکه50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و مابقی سرمایه گذاری داخلی باید برای رسیدن به این سند انجام شود، بیان داشت: اگر این شرایط فراهم شود از رکود خارج می شویم.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا فضای اقتصادی و امنیت اقتصادی آماده برای این کار است؟،گفت: تحقق این موضوع به فعالیت های دولت برمی گیرد که باید برجام سرمایه گذاری خارجی را برای کشور فراهم کند.  

احمدی با اشاره به اینکه قرار است برجام فضای کشور را برای سرمایه گذاری خارجی امن کند، گفت:  اگر در داخل نیز تولید اصل شود که هنوز این موضوع محقق نشده است،نه تنها از رکود خارج می شویم بلکه شرایط هم بهتر می شود.  

وی گفت: اما در حال حاضر فضای کشور برای اعتماد مردم برای سرمایه گذاری فراهم نیست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر