logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۱۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

اقدامی در احیای معادن استان زنجان انجام نمی‌شود

اقدامی-در-احیای-معادن-استان-زنجان-انجام-نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اجرای طرح احیای معادن گفت: هزینه احیای معادن از معدن‌داران اخذ می‌شود ولی در حوزه احیا اقدامی انجام نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه شورای معاون استان زنجان با اشاره به اینکه 0.2 درصد از مساحت استان زنجان در گیر تخریب‌های معدنی هستند اظهار کرد: در حالی که در حوزه راه ارتباطی حدود 14 تا 17 درصد تخریب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در جلسات تخصصی محیط زیست بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که شاید آسیب‌های معدن یک صدم آن موضوعات نیست.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: برخی مواقع هجمه‌ای به حوزه وارد می‌شود واقعیت‌ها و روی کاغذ‌ها متفاوت با صحبت‌های انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس مجوزی که به معادن داده می‌شود براساس ماهیت معادن بوده و ماهیت معدن نیز تخریب است افزود: معدن‌دار برای احیای معدن به شرایط عادی به منابع طبیعی هزینه پرداخت می‌کند و قطعا این گزارش را از منابع طبیعی خواهیم گرفت که در قبال حق بازسازی و احیای معادن از معدنکاران اخذ می‌شود چه اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است.

فغفوری خاطر نشان کرد: در استان زنجان از محل پولی که برای سین کار معادن به منظور برگرداندن معادن به حالت قبلی تقریبا انجام می‌شود در اقدام عملی خیلی ناچیز و شاید صفر باشد ولی این مبالغ از معدن‌داران گرفته شده ولی کاری صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون کارمندان دولتی حق فعالیت در حوزه معدنی را ندارند افزود: در استان زنجان به روش‌های مختلفی از گرفتن معدن به اسم همسر و یا یکی از اعضای خانواده این قانون را دور می‌زنند و درست است این معدن به نام یک فرد دیگری است ولی واقعیت این است که این فرد که خود کارمند دولتی بوده فعالیت معدنی را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: برای محدوده‌های اکتشافی بخشنامه‌ای واصل شده که مناطقی که گون دارند اجازه فعالیت معدنی داده نمی‌شود و در شمالغرب کشور جایی را نمی‌توان پیدا کرد که گون نداشته باشد و بر همین اساس 80 تا 85 استعلام بلاتکلیف مانده و با این وضعیت فعالیت‌های معدنی در شمالغرب کشور عملا متوقف می‌شود.

وی افزود: یکی از راهبرد‌هایی که در رونق تولید آمده ابلاغ حمایت از فعالیت‌های معدنی است در این رابطه پیگیری‌هایی باید انجام شود تا تعیین تکلیف‌های نهایی صورت بگیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر