logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۱۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

تعداد زندانیان مهریه تا پایان هفته در استان زنجان صفر می‌شود/ وجود 159 زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی در استان

تعداد-زندانیان-مهریه-تا-پایان-هفته-در-استان-زنجان-صفر-می‌شود-وجود-159-زندانی-جرائم-غیرعمد-و-محکوم-مالی-در-استان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در استان گفت: تعداد زندانیان مهریه تا پایان هفته در استان زنجان صفر می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دوشنبه شب در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی با اشاره به عملکرد ستاد دیه در سال گذشته آمار آزاد شدگان را در مجموع 176 نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به آزادی 83 نفر نیز زندانیان استان از محل کمک‌های برنامه ماه عسل افزود: مجموع بدهی‌های 176 زندانی آزاد شده 22 میلیارد تومان بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان میزان مبلغ که از طرف شکات مورد گذشت قرار گرفت را هشت میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: آورده محکومین و قبول اعسار از طرف همکاران ما در دادگستری نیز به ترتیب یک میلیارد تومان و هشت میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات سه میلیارد تومانی بانکها برای آزادی زندانیان خاطرنشان کرد: کمک‌های بلاعوض ستاد دیه نیز یک میلیارد تومان بود.

حجت‌الاسلام نیارکی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز کمک‌های مردمی داشتیم، ادامه داد: با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی وقت بیشتری برای اصلاح و تربیت دیگر زندانیان پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود اسیب‌های اجتماعی گوناگون تصریح کرد: برخی از این آسیب‌ها با وجود سرپرست خانوار نیز خانواده‌ها را تهدید می‌کند، حال نبود سرپرست خانوار خطرات بیشتری را متوجه این خانواده‌ها می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 350 محکوم مالی در زمان قبول مسئولیت در استان زنجان عنوان کرد: با تدابیر دستگاه قضایی این میزان اکنون به 152 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد محکومین مهریه در زمان ورودم به استان 137 نفر بود، گفت: امروز تنها چهار زندانی محکوم مهریه داریم تا فردا یا آخر هفته این میزان را به صفر خواهیم رساند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به وجود 159 زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی در استان ابراز کرد: این افراد حدود 42 میلیارد تومان بدهی دارند که به دنبال جمع‌آوری این مبلغ تا پایان 6 ماهه نخست هستیم.

حجت‌الاسلام نیارکی در پایان اضافه کرد: از این افراد 147 نفر سرپرست خانوار بوده و 11 نفر نیز بین 20 تا 30 سال هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر