logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۱۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان:

کوی فاطمیه نمی تواند به شهر زنجان متصل شود/عدم استاندارد سازی، چالش مناطق حاشیه ای

کوی-فاطمیه-نمی-تواند-به-شهر-زنجان-متصل-شود-عدم-استاندارد-سازی،-چالش-مناطق-حاشیه-ای

شهردار زنجان گفت:با توجه به طرح تفصیلی شهر زنجان، کوی فاطمیه نمی تواند به شهر زنجان متصل شود.

مسیح الله معصومی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;،اظهار داشت: شهرداری مرکز نظارت به سه منطقه دارد و این مناطق دارای شهرداری مستقلی هستند.

وی با بیان اینکه خدمات لازم به همه مناطق شهر زنجان ارائه می شود، افزود: در کوی فاطمیه زنجان نیز کوچه ها جارو و زباله ها جمع آوری می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمان بارش باران نیز اقدامات لازم برای عدم آبگرفتگی ارائه می شود، افزود: در زمینه حمل و نقل عمومی نیز اتوبوسرانی خدمات لازم را ارائه می کند.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: بررسی در این زمینه انجام نداده ام اما شاید نوع خدمات ضعیف تر بوده که قابل بررسی است و می توان تقویت کرد.

معصومی با اشاره به در حاشیه بودن این منطقه زنجان، گفت: بنایی به توسعه شهر نداریم،هر شهری دارای محیط شهری است دور آن محیط مرزی به نام محدوده شهر وجود دارد که برخی از منازل و مناطق خارج از این محدوده هستند و تنها زمانی که ما دوباره اجازه بدهیم بعد از آن منطقه،منطقه دیگری ایجاد شود،می تواند به شهر بپیوندد.

وی با بیان اینکه از نظر طرح تفصیلی دست من باز نیست و امکان آن نیز وجود ندارد، گفت: من با توسعه شهر به هیچ عنوان موافق نیستم چرا که داخل شهر زنجان زمین های افتاده و بایر بسیاری وجود دارد که باید این زمین ها به مسکن، فضای سبز و خدمات مورد نیاز شهر تبدیل شود.

شهردار زنجان ادامه داد: در حالی که زمین های خالی داخل شهر زنجان به بورس زمین بازی ها تبدیل شده است اما برخی ها انتظار دارند شهر روز به روز گسترش یابد این در حالی است که ما با گسترش فیزیکی شهر مخالفیم.

وی با اشاره به احداث پارکی در منطقه کوی فاطمیه زنجان، افزود: امسال این پارک تکمیل می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:در زمینه جمع آوری آب های سطحی در کوی فاطمیه زنجان اصلاحات هندسی انجام شده است و در  جمع آوری زباله شهرداری کوتاهی نکرده است.

شهردار زنجان تامین معابر، روشنایی، جمع آوری زباله و ارائه خدمات حمل و نقل عمومی را وظیفه شهرداری عنوان کرد و گفت: در زمینه ارائه خدمات نمره بیست نداریم اما تلاش شده است تا خدمات مطلوبی ارائه شود.

معصومی با بیان اینکه بافت های فرسوده و حاشیه شهر دارای استاندارد ساخت و ساز اصولی شهرسازی نیستند، افزود: عدم توجه به استانداردهای شهرسازی موجب شده تا امروز چنین مناطقی تبدیل به یک چالش شوند.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی دولت برای مناطق حاشیه ای،افزود: افراد ساکن در این مناطق می توانند پروانه نزدیک به رایگان گرفته و با بازسازی بافت خود، بافت ارزشمندی داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر