logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۱۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

ماموریت دستگاه‌های اجرایی در جلسه راهبردی جمعیت استان باید مشخص شود/ جمعیت استان زنجان رو به پیری است

ماموریت-دستگاه‌های-اجرایی-در-جلسه-راهبردی-جمعیت-استان-باید-مشخص-شود-جمعیت-استان-زنجان-رو-به-پیری-است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه جلسه راهبردی جمعیت جای تحلیل جمعیت نیست گفت: در این جلسه تصمیمات راهبرد‌ی تعریف شده در حوزه جمعیت باید بررسی شده و ماموریت دستگاه‌ها مشخص شود.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت با تاکید بر جامع و کامل بودن اطلاعات جمعیت استان زنجان اظهار کرد: جمعیت مبنای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی است.

وی تصریح کرد: هر چه اطلاعات دقیق صحیح از جمعیت داشته باشیم تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ما می‌توانند یک نظام عملیاتی مبتنی بر واقعیت‌ها را در حوزه تصمیم‌شان اتخاذ کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند جمعیت کشور رو به کهن‌سالی است افزود: کاهش موالید در استان زنجان در سال 96 از 20 هزار 185 به 18 هزار و 97 نفر در سال 97 رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان دهنده کاهش موالید و کاهش بعد خانوار و سیر سن جمعیت به مسن بودن است.

مرادی با اشاره به اینکه اسم جلسه شورای راهبردی جمعیت است بیان کرد: اینکه در هر جلسه‌ای بنشینیم و تحلیلی از جمعیت داشته باشیم مشکلی حل نمی‌شود و اینجا جلسه راهبردی است و اگر می‌خواهیم راهبردی‌های تعیین شده را به سرانجام برسانیم باید برای هر کس در حوزه کاری خود ماموریت تعریف شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه هر کدام از اعضای حاضر در این جلسه اهداف ماموریتی دارد بیان کرد: در این جلسه باید ماموریت‌ها را تعریف کنیم و برای رفع برخی از مشکلات مانند کاهش موالید، تسهیل‌گری در ازدواج و غیره که امکان دارد وجود داشته باشد ماموریت داده شود.

وی با اشاره به اینکه با تلاشها جدی در تحقق ماموریت‌ها صورت بگیرد و مقایسه‌ای هم در تغییر وضعیت استان نسبت به کشور را داشته باشیم بیان کرد: بومی سازی کردن سیاست‌های کلی تعریف شده در حوزه جمعیت در مقایس استان زنجان باید در دستور عمل قرار بگیرد.

مرادی خاطر نشان کرد: در جلسه راهبردی سیاست‌های کلی که برای سال 98 در حوزه جمعیت از موانع توسعه و رشد جمعیت و مشکلات فرآروی این حوزه را شناسایی کرده و براساس آن برای دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌های عملیاتی و اجرایی را تعریف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در این جلسه راههای برون رفت از مسائل موجود در حوزه جمعیت استان در حوزه کاهش موالید افزایش طلاق و غیره و همچنین برای فعال کردن و پویا کردن جمعیت‌مان و تقویت هویت ایرانی جمعیت‌مان مطرح کرده و اقدام عملی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در هر جلسه‌ای ماموریت یکی از این محورهای تعریف شده در حوزه جمعیت را بررسی کرده و مسائل مربوط به آن را مطرح کنیم و با تعریف ماموریت برای رفع آن اقدام عملی داشته باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر