logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه:

کشور تنها بر اساس اقتصاد مقاومتی اداره می شود/ سازمان ها و مردم به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند

کشور-تنها-بر-اساس-اقتصاد-مقاومتی-اداره-می-شود-سازمان-ها-و-مردم-به-تحقق-اقتصاد-مقاومتی-کمک-کنند

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: با توجه به شرایط موجود،کشور می تواند بر اساس اقتصاد مقاومتی اداره شود. 

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: با یک عزم ملی، اقتصاد کشور توان گذار از این وضعیت را دارد.

وی با بیان اینکه منابع انسانی موجود با مدیریت و برنامه ریزی مناسب می تواند رشد و پویایی مناسب را به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: ما در برنامه ششم با 35 ماده لایحه از سوی دولت ارائه شد اما به 144 ماده رسید.

این کارشناس ادامه داد: این افزایش زمان بیشتری را طلب می کند که این موضوع باعث نرسیدن برنامه ششم به بودجه 96 شد و برنامه ششم با حدود دو سال تاخیر اجرایی می شود.

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با اشاره به اینکه از طرف دیگر برنامه بودجه هم با بودجه عمومی بیش از 320هزارمیلیاردی تدوین و تصویب شد، بیان داشت: هر چند بایستی از حالا یک کسر بودجه حدود 6هزارمیلیاردی را لحاظ کنیم.

محمودی با بیان اینکه اما در مجموع بایستی گفت که کشور می تواند با برنامه اداره شود،اضافه کرد: کشور می تواند بر اساس اقتصاد مقاومتی اداره شود.

وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است که موفقیت دولت نمود بیرونی قابل لمسی پیدا نکند این است که رکود رسانا نیست یعنی در شرایط رکودی فعالیت هایی که دولت انجام داده است نمی تواند در سطح جامعه انعکاس پیدا کند.

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه تصریح کرد: می توان در چرخه مکرر اقتصادی با رونق کسب و کارها طعم رشد اقتصادی بالای 7 درصدی را در لایه های مختلف اقتصاد نمایان دید.

وی با بیان اینکه به عبارت بهتر گویا پارادوکس رکود،باعث عدم انتشارتوفیقات دولت می شود،ادامه داد:   انگار همه این تلاش ها برای این است که کشور در وضعیت موجود اداره شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه تنها دولت می تواند حقوق کارکنان را پرداخت کند،افزود: چرا که در شرایط رکود این جنب و جوش و پویایی به سطح جامعه منعکس نمی شود.

محمودی بیان داشت: این بدین معنی نیست که دولت موفقیت های نداشته است بلکه انتظار این است که توفیقات در سطح جامعه منتشر شود.

وی بر ضرورت ایجاد رونق در جامعه تاکید کرد و گفت: البته با توجه به شرایطی که در گذشته وجود داشته به نظر می رسد که سال 96 با شرایط بهتری سپری شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه برای موفقیت بیشتر نیاز به یک عزم ملی است، گفت: بایست همه ارگان، سازمان ها و مردم دست به دست هم دهند تا ما شاهد یک اقتصاد پویا و توانمند که به آن، اقتصاد مقاومتی می گوییم برسیم، هر چند شاید زمان بیشتر و همت افزونتری لازم باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر