logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۱۰۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
انتقاد علم الهدی از وضعیت بازار؛

افزایش قیمت خرما هم مربوط به آمریکاست؟

افزایش-قیمت-خرما-هم-مربوط-به-آمریکاست؟

امام جمعه مشهدمقدس نسبت به وضعیت بازار و گرانی موجود در برخی اقلام مانند خرما در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.

به گزارش موج رسا; آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول درباره وعده‌های خدا در قرآن بود؛ ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه انعام راجع به این وعده‌ها دو آیه را عنوان کرده است.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: انبیا قبل از پیامبر، در موقعیت‌ها و اقلیم‌های مختلف و در میان اقوام گوناگون از طرف خدا مبعوث شده و غالباً در برابر مستکبران و قدرتمندان، با تکذیب و ایذاء روبرو می‌شدند و نتیجه مقاومت در برابر این رویکرد این بود که اصولاً بندگی خدا و عبودیت پروردگار را بجا آورند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: بندگی خدا با پذیرش استکبار سازگار نیست زیرا این انسان غیرخدا را بندگی نمی‌کند و جریان استکباری می‌خواهند از مردم برای خودشان برده‌سازی کنند و آن را در استخدام امیال و نفسانیات و هوا و هوس خود داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هشت سال تمام دنیا به سر ما ریختند و خواستند با تسلیحات ما را نابود کنند و حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند و شاهد بودیم که آن هشت سال تمام شد و بر آن هشت سال نیز ۳۲ سال گذشته و مردم دنیا می‌بینند که دشمن ناپاک ما به ذلت و نابودی از میان رفت و عزت و آقایی و سیادت ما امروز چند برابر شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: قرآن در سوره مبارکاه صافات آیه ۷۱ عنوان می‌کند نصرت خداوند متعال شامل حال مؤمنان می‌شود و لشگر ما، لشگر غالب است؛ خدا این مسئله را در تکوین و سرنوشت دنیا ثبت کرده که پیروز مؤمنان و پیامبران هستند و شرط این مسئله، مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، تمرین مقاومت است تاکید کرد: امروز مقارن با سالروز رحلت خدیجه کبری (س) است؛ بانوی عزیز و عظیمی که در عرصه فداکاری‌ها و در شعاع مقاومتش، وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) توانستند پرچم این شریعت را برپا بدارند و اسلام را توسعه دهند؛ شخصیت این بانوی باعظمت از لحظه ابتدایی بعثت به عنوان یک عامل قطعی در آرامش‌بخشی رسول الله و در نیروبخشی پیامبر اکرم (ص) در توسعه و ترویج دین مؤثر بود.

خطیب جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این خسارت‌ها و ضربات عرصه خانواده پیامبر را تحت تأثیر قرار می‌داد اما خدیجه (س) در مقابل همه ناملایمات ایستاده بود. وجود این شخصیت‌های برجسته و این الگوهای باعظمت در تاریخ اسلام تنها بیان محسنات آنها نیست؛ بلکه برای سرمشق قرار دادن آنهاست که ما در زندگی دنباله آنها راه بیفتیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه آمریکای ملعون بعد از ۴۰ سال شکست در مقابله وارد فاز جدیدی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری، آرایش جنگی گرفته اظهار داشت: جنگ نظامی چیزی نیست که راه بیفتد؛ ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا نیز جنگ نظامی را به منفعت خود می‌بیند؛ آنچه به عنوان آرایش جنگی دست زده اما دو عامل و هدف دارد؛ عامل نخست ایجاد فشارهای اقتصادی از طریق تحریم نفت ایران و تحریم بانکی و در منع از انتقال ارز و پول و روابط تجاری و در این فشار بی‌رحمانه اقتصادی می‌خواهد ما را قرار دهد تا تسلیم شویم.

وی گفت: عامل دوم، ایجاد رعب و ترس است؛ این عربده‌هایی که امروز رئیس جمهور آمریکا می‌کشد ۴۰ سال است آن را تجربه کرده‌ایم؛ رؤسای جمهور پیشین نیز عربده داشتند اما ترامپ عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است و مردم ما در مقابل عربده‌های آمریکا عقب نشینی نکرده‌اند.

خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: هرچه بیشتر عربده بکشد دلالت بر ضعف و ناتوانی بیشتر است؛ مهم این است که ما نترسیم؛ نه از فشار اقتصادی هراس داشته باشیم و نه از عربده کشی فضای مجازی هراس داشته باشیم. آمریکا می‌خواهد اراده ما سست و سپس تسلیم شویم و این تسلیم یعنی تسلیم به نابودی است. هیچ چیز برای یک ملت بدتر از «استصباع» نیست که سبب تسلیم شدن ملت می‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عربده‌کشی آمریکا با هدف ایجاد هراس و کنار گذاشتن همه چیز است تا طعمه شویم گفت: مذاکره با آمریکا سر چه چیز؟ آمریکا می‌گوید موشک نسازید زیرا این موشک‌ها حداقل بردش ۲۰۰۰ کیلومتر است که تمام پایگاه‌های نظامی و سرباز و نیروی آمریکا را در منطقه در تیررس دارد و اسرائیل نیز در تیررس موشک ماست.

وی تصریح کرد: با این صراحت و وقاحت ادعای مذاکره دارد اما مذاکره بر سر چه چیز؟ اینها را کنار بگذاریم راه بانک و نفت را باز می‌کنید؟ می‌خواهد با یک حرکت، اسلام و نظام را نابود کند و فردی قداره کش مانند شاه را بگذارد که بر جان و مال و ناموس مردم حاکم شود.

آیت الله علم الهدی گفت: نباید هراس داشته باشیم و البته این بی منطق نیست؛ ۴۰ سال تجربه داریم و امام بزرگوار گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ خدایی که ۴۰ سال ما را مقابل آمریکا حفظ کرد این خدا پیر و ناتوان نشده است و امکانات و سرمایه‌اش نیز از دست نرفته و امروز نیز همین خدا را داریم و چرا باید بترسیم؟

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در این جنگ آمریکا قطعاً شکست خورده است زیرا این جنگ، جنگ نظامی و اقتصادی نیست که دلارها و تسلیحات آمریکا جواب بدهد؛ این جنگ، جنگ اراده‌هاست و ما در اراده، قوی‌تر از آمریکا هستیم. آمریکا به ما نمی‌رسد؛ نه آمریکا بلکه همه دشمنان داخلی و منطقه به ما نمی‌رسند زیرا تمام انگیزه آنها تا پای شکم و شهوتشان است. ما دنبال خدا می‌دویم و خدا از جان ما عزیزتر است زیرا نشان دادیم ما عزیز و جوان و جان در راه خدا می‌دهیم و خدا و دین از عزیز ما عزیزتر است. چرا هراس داشته باشیم؟ ما خدا داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در جنگ احزاب سپاهیان اسلام شعار می‌دادند خدا مولای ماست و ما هراس نداریم و امروز باید با همه مشکلات بسازیم اما عزیزان مسئول ما در مقاوم سازی ما مکلف هستند و باید مدیریت‌ها را به صورت جهادی به شکلی قرار دهند که مردم ما بتوانند مقاومت کنند.

وی افزود: امروز در زندگی و معیشت خود دچار مشکلاتی هستیم که به آمریکا مربوط نیست؛ خرما که از آمریکا وارد نمی‌شود چطور یک مرتبه کیلویی سی و چند تومان می‌شود؟ این گرانی طاقت فرساست و حتی اقداماتی که صورت می‌گیرد بجای اینکه ۵۰۰ خانواده را زیرپوشش قرار دهد، ۱۰ خانواده را زیرپوشش می‌دهد. این مشکل گرانی قابل توجیه نیست؛ یک عده سودجو به جان مردم بیفتند و در یک بازار آزاد هر چه می‌خواهند بدزدند و بچاپند و کسی جلویشان را نگیرد؟ بازار را تنظیم کنید و مسئله گرانی در معیشت را حل کنید. اینکه مربوط به فشار آمریکا نیست.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مجاهدانه و مرد و مردانه وسط بیایند؛ به یکی از مسئولان گفتم حالا که برخی‌ها جا زده‌اند شما دور بزنید و بیایید وسط میدان؛ چشمتان به دیگران نباشد؛ روزی که ۸ سال می‌جنگیدیم، شب عملیات هر سپاهی و پاسدار و بسیجی و سرباز خودش یک عنصری بود که با تمام بعث عراق مقابل می‌دید؛ عزیزان مسئول ما مردم ما را مقاوم کنند و مجاهدانه وارد فعالیت شوند. در این گرانی به روی مردم بسته شود؛ بخش عمده فشار مربوط به نابسامانی بازار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر